Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: hjul.

Where would civilization be without the wheel? They’re all around. Make a photograph of a wheel near you.

Det här var en enkel uppgift. Faktiskt så enkel att jag inte brydde mig om den alls förrän på söndagen, då vi promenerade iväg till Skrapan för små elektroniska inköp samt kaffe. En bild på ett hjul, tillhörande en parkerad bil, tog jag längs vägen. Och det var allt det blev. När jag konsulterade Lightroom efter att ha importerat alla bilder från mobilen respektive systemkameran kunde jag konstatera att jag denna vecka tagit endast 6 bilder med systemkameran, medan jag med mobilkameran tagit 161. Av dessa mobilbilder publicerade jag 41 på Instagram. Summa summarum blev det alltså 42 bilder från förra veckan publicerade. Det är väl en fin siffra, så säg?

Hjul/wheel

Jag önskar mig en riktigt kompakt systemkamera… med Instagram-funktion!

Kommentera

Etikettmoln

