Man lever så länge man lär

Veckans uppgift: att fylla ut ramen.

One of the popular sayings among photographers is ”get closer and fill the frame”. Make a frame filling photo today.

Det stod en blank och fin Jaguar parkerad på gatan när vi gav oss ut på dagens lilla utflykt och jag tyckte att den passade utmärkt som objekt för denna fotouppgift.

Frame filler

Den senaste veckan har jag inte tagit mer än knappt 130 bilder, varav strax över hälften med mobiltelefonen. Som för övrigt åter fått fläcktyfus (fast jag visst förra gången kallade åkomman för böldpest) och alltså behöver lämnas in igen. Suck!

Är det verkligen för mycket att begära att kameran i nallefånen ska fungera? Det var ju det som var den viktigaste anledningen till att köpa den, för annars kunde jag ju (nästan) lika gärna ha fortsatt använda den gamla. Nu börjar jag rentav överväga att skaffa en ny och annan kamera med surf- och telefonfunktion. Kanske iPhone?

Kommentera

Etikettmoln

