Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v08

Den här veckans uppdrag var att plåta från golvnivå, ur myrperspektiv.

How do ants see the world? Change your viewpoint. Make a photograph with your camera at floor level.

Jag ska väl inte påstå att jag jobbat särskilt hårt på uppgiften och bilden jag valt är lite fuskig eftersom den inte är tagen från golvnivå utan bara… uppåt. Vi besökte Vällingby och passade då på att äta i Vällinge Hus, som är lite av en motsvarighet till Kistas food court. Där vi satte oss med vår thaimat rådde en skön eklekticism i både möblemang och taklampor, vilket givetvis fick mig att ta fram kameran.

Viewpoint

Så, den utvalda bilden är inte tagen från golvnivå men jag ägnade faktiskt en del av lördagkvällen åt att kräla omkring på golvet – och fotografera vännernas nya lilla Jack Russell-terrier. Hon var väldigt misstänksam i början och bestämde sig efter ett tag för att det där med att agera motiv inte var vidare värst roligt alls, men några användbara bilder fick jag innan hon tröttnade och lade sig någon annanstans.

IMG_0343.jpg

Oj, förlåt, jag glömde – skulle naturligtvis ha använt mig av det fina ordet ”hen”!

Kommentera

Etikettmoln

