Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v06

Och det icke-dagliga fotoprojektet fortgår, vecka efter vecka…

Make a photo of the loose change you receive today. Or open up the piggy bank if you need to.

Eftersom jag i princip inte använder kontanter får jag heller inte några växelpengar och av samma anledning skramlar det dåligt i mina fickor. En ynka liten femkrona och en skrynklig tjuga var allt jag hade på mig i kontantväg och det blir inte särskilt roliga bilder av så lite. Däremot har jag diverse mynt som blivit över efter resor till främmande länder och några av dem tänkte jag använda som motiv för veckans uppgift. Mitt bland dessa irländska mynt låg visst en hederlig svensk 50-öring.

Loose change

Det här blev lite hastigt och lustigt utfört, men jag är ändå rätt nöjd med resultatet.

Kommentarer till: "Non-daily shoot 2012 v06" (2)

  1. Pia Nygård sa:

    Hej Mia. Läser det du skriver men är dålig på att kommentera. Skoj att se dina bilder och funderingarna runt hur du tänkt. Jag ska till dina trakter i början på nästa vecka. Har du tid/lust att träffas någon dag hade det varit uppskattat. Har inte dina nummer kvar. Jag har mina gamla nummer och finns i katalogen om du vill höra av dig.
    Kram
    Pian

  2. @Pia: Vi är alla dåliga på att kommentera nu för tiden. Kul att du skrev nu i alla fall! :) Och det vore toppen att ses – jag kastar iväg ett mail till adressen du använde för kommentaren, så får vi resonera den vägen. Kram!

Kommentera

Etikettmoln

