Man lever så länge man lär

Non-daily shoot 2012 v04

Veckans fotouppgift handlade om att gå nära. Så nära som möjligt. Gärna lite till.

Get close! Photograph an ordinary object from as close as you can manage. Fill the frame!

Jag råkade ta veckans foto av en ren slump när jag lekte med min gamla IXUS 80 hemma i köket, mitt under förberedelserna av den sedvanliga fredagskon. Kameran har en närgräns på så lite som 3 cm, vilket gör att man faktiskt kan gå riktigt nära.

Close/nära

Bilden ovan föreställer, om det inte är uppenbart, en bit av ett lökskal. Jag hade inte en tanke på att det skulle bli några användbara bilder, men när jag importerade dem till datorn fick jag en överraskning. Den här var inte den enda som blev rolig heller. Det fascinerar mig att lökskalet har en sådan lyster, ett sidenskimmer. Overkligt.

För dig som är sugen på att vara med: det är bara att köra! Uppgifterna finns här.

Kommentera

Etikettmoln

