Man lever så länge man lär

Bjuder på lite vårkänsla

Jag tog mig i afton lite tid att gå igenom en dagfull av alla foton som ligger på kö för utvärdering och eventuell publicering. Nu var jag framme vid slutet av april, då de japanska körsbärsträden i Kungsträdgården stod i blom och jag tog en sväng förbi på vägen till jobbet med systemkameran i högsta hugg. Det var ett halvår sedan.

IMG_3296.jpg

Vid körsbärsträden stötte jag ihop med Laiza, som var där i samma ärende som jag. Vilket sammanträffande! Där var väldigt många andra också, inklusive TV4. Nästan alla fotograferade blomsterprakten. Jag roade mig också, som så ofta förr, delvis med att fotografera fotograferna – det är så väldigt svårt att låta bli. Några ytterligare bilder finns på Flickr. Det var få som jag alls tyckte dög till något.

IMG_3413.jpg

Visst är det trevligt att bli påmind om våren, mitt i denna kyliga höstperiod?

Kommentarer till: "Bjuder på lite vårkänsla" (2)

  1. Härligt vårigt (vårit?). Fast det känns väldigt, väldigt länge sedan.

    • @Johnny: Ja, det känns verkligen som en helt annan värld. Jag snubblade över några bilder tagna längs promenadvägen till jobbet och kände inte alls igen mig – frodigt, grönt… fullkomligt främmande. Men det kommer nog tillbaka så småningom, ändå.

Kommentera

Etikettmoln

