Man lever så länge man lär

Festen följs av vilodag

Idag är det dagen efter en trevlig fest med vänner och deras vänner och det känns som att man gjort sig förtjänt av att ta det lite lugnt – jag tycker inte att jag hunnit med det under de här senaste veckorna. Fast allt är ju som vanligt väldigt relativt.

Vi kom hem i förhållandevis gott skick tidigt i morse efter en rätt behaglig färd med en av innerstadens nattbusslinjer. Jag kunde förstås inte gå och lägga mig direkt, men blev ändå rätt förvånad över att klockradion visade 04:35. Natten nästan slut.

Jag hade för en gångs skull med mig kameran på festen och tog lustigt nog exakt 100 bilder. Främst porträtt, men några mingelbilder blev det väl också. Och inga av dem kommer jag förstås att publicera här, men delar gärna med mig till deltagarna.

Det är så skönt, tycker jag, när man hunnit vara med i några vändor, så att inte alla eller majoriteten av människorna man möter på festen är helt nya bekantskaper. Det där var lite lättare förr, då jag fortfarande hyste illusioner om mitt eget värde.

Och jag låter kanske lite negativ, men det är inget mot hur läget var igår förmiddag. Då var jag i och för sig mest ilsken så där i största allmänhet och funderade ett tag på om jag verkligen skulle utsätta andra människor för min beskräckliga närvaro.

Efter igår är det bara Östermalmstorg södra jag har kvar att pricka av bland Espresso House kaffebarer i centrala stan. Med andra ord bör det kunna bli några utflykter till förorterna framöver. I kombination med fotopromenad kan det bli skoj.

Apropå foto, förresten, har jag (som en av två) dragit igång ett litet fotoprojekt. Jag måste dock erkänna att kreativiteten ligger lågt och det blev en kompromiss idag. Veckans bilder som passade temat togs igår och jag hinner inte rådfråga motiven.

2011-09-02 17.57.18.jpg

Kommentera

Etikettmoln

