Man lever så länge man lär

En skopa ordglass

Det vore ändå ganska roligt att, som förr, skriva åtminstone en liten snutt varje dag. Ja, likadant kan (och ska!) det aldrig bli eftersom världen idag är en annan och inte minst jag själv har förändrats. Men principen är inte så dum: att ta sig tid och göra plats för reflektion såväl som kontemplation. Det gör gott, sådant.

Och mer än så hanns inte med – som vanligt kom livet emellan. En bra sak med idag är i alla fall att jag promenerade både till och från pendeltåget. Och tog en bunt mer eller mindre intressanta bilder med nallefånens kamera. Förutom på det sedvanliga tornet även en del spännande reflektioner. Det är bara det att jag (bl.a för att datorerna och fotodisken står på olika ställen) ännu inte importerat dem till datorn och därför inte har möjlighet att visa upp någon av dem här. Men jag tror banne mig att jag ska göra ett Flickr-set innehållande mina mobilfoton; sådana där bilder som jag normalt bara slänger ut via Twitpic eller Google+. Haken är bara att när jag börjar tänka på sådana här saker så vill jag givetvis även ha med det historiska materialet och då blir projektet lätt överväldigande.

När jag häromdagen bläddrade bland bilderna jag tankat över till iPad:en hittade jag flera riktigt snygga bilder som dock aldrig blivit publicerade. Och jag tänker främst på att få dem på papper för att dekorera hemmets väggar med, men det vore nog inte så dumt att lägga ut dem på Flickr och/eller bloggen också. Ett dylikt projekt kommer förstås också att kräva tid – det är många bilder som blivit liggande i Lightroom bara för att jag inte riktigt orkat med att göra ett urval.

En kväll eller två med fotorelaterade aktiviteter blir allt mer nödvändig. Liksom att komma i säng i vettig tid, vilket egentligen handlar om att gå när jag blir trött.

Kommentera

Etikettmoln

