Man lever så länge man lär

Vill leka Lightroom!

Jag har inte tid att jobba! Eller rättare sagt, jag önskar att jag hade tid (och ork – samtidigt) att backa bandet och börja om med import och justeringar av en del av mina foton. För nu vet jag lite mer om vad man kan, ska och bör göra med dem. Ser ni, jag läser Lightroom 3-boken, blir alldeles till mig och vill prova allt Scott (Kelby) skriver om. Vill, vill, vill!

Nåja, det kanske kommer någon helg framöver…

Kommentarer till: "Vill leka Lightroom!" (8)

  1. Ja, jag önskar mig alltid fler timmar per dygn i julklapp, men hittills har Tomten inte uppfyllt min önskan :-)

  2. @Camilla: Ja, den där Tomten är inte att lita på. Vad skulle du använda dina timmar till? Alltså, jag menar, om du fick dem just precis nu – vad står högst på önskelistan?

  3. Lightroom 3 är helt suveränt, jag kör ju dvd-kurs istf att läsa böcker. Skulle också vilja börja om och ”göra rätt”. Tar lite omsänder men det tar tid.

    Kommer du på nåt sätt att utöka antalet timmar så hojta till. Jag är intresserad. Jobbet inkräktar väldigt mycket på min fritid känns det som nu.

  4. Apropå Lightroom, det här har jag anmält mig till
    http://events.adobe.co.uk/cgi-bin/event.cgi?country=se&eventid=10911

    Hänger du på?

  5. @Laiza: Jag tänkte plocka de utvalda bilderna ur en uppsättning (ta mina ”picked” från en ”shoot”, för att tala i Kelby-termer), nollställa redigeringen och därefter tillämpa kunskaperna från boken. Gissar att boken är bra att ha till hands som referens då minnet redan sviker. :) Och vid nya importer ska jag fundera över namngivningen och allra minst sätta egna filnamn.

    Nej, det blir inte plats för mycket mer än äta, resa, jobba och sova när man jobbar heltid. :/

  6. @Laiza: Och jag behöver fortfarande få ett slutgiltigt okej från min projektledare för ledighet den dagen, men jag har anmält mig och fått bekräftelse – så mest troligt hänger jag på. :)

    • @Laiza: Jag har fått okej, så I’m in! Och sambon med, vad jag förstår. Kul – tack för tipset. :)

  7. Jaaa va kul :)

Kommentera

Etikettmoln

