Man lever så länge man lär

En förfallen frestelse

Mini caramel cupcake @ Espresso House

Nu hade jag varit duktig i flera veckor, så det kändes okej att äntligen låta sig provsmaka de små söta cupcakes som säljs på Espresso House. Något måste man ju roa sig med när man har en halvtimme att fördriva i väntan på sambon som varit ute på vift medan jag suttit hos Jane och fått fina naglar…

Jag valde caramel på baristans rekommendation och let me tell you: det var sött. Så sött att jag fick en hostattack. Men jag åt, och det blir nog min enda sådan här cupcake. Om jag inte måste smaka övriga versioner också. Eller vill någon kanske göra det åt mig? Till självkostnadspris, förstås.

Kommentarer till: "En förfallen frestelse" (5)

  1. […] jag såg att Mia hade köpt en av de nya småmuffinsarna på Espresso House var jag ju tvungen att prova en jag också. De fanns i smakerna karamell, […]

  2. Det här har jag lyckats missa helt. Hur har jag lyckats missa det helt? Om jag får tillfälle är det inte alls omöjligt att jag kan bistå med åsikter. Får se… :)

  3. @Hanna: Missa? Det ter sig omöjligt att göra om man besöker en Espresso House, så jag kan bara dra slutsatsen att du är där för sällan. :) Det är blåbär vi ännu inte har smakat. *tipsar*

    • Det är väl den sorgliga sanningen, jo. :) Kan vara att jag tagit omvägen om den vid Fridhemsplan och bara från innanför spärrarna, inte så uppmärksam när man står där mellan tåg. Inte så uppmärksam någonsin, skulle man annars kunna argumentera för… :D

  4. @Hanna: Själv tycker jag att det varit helt omöjligt att inte se dessa små färgglada cupcakes men det _kan_ ju ha något att göra med att mitt fotografiska öga hela tiden söker motiv och att de är helt fantastiskt jättesöta och fotogeniska. Samt mycket välbelysta. :)

Kommentera

Etikettmoln

