Man lever så länge man lär

Påfyllning i bokhyllan

IMG_0843-2.jpgIMG_0824-2.jpgIdag kom alla mina beställda böcker på en gång. Fangland såväl som bunten med 3 Butcher, 2 Frost, 2 Ward. Lustigt, det där, att olika leveranser ofta kommer på samma dag. Ibland misstänker jag att man faktiskt bara delar ut post en gång i veckan.

Så… när jag nu snart läst ut Vamps and the City (Sparks) tänkte jag mig att sätta tänderna i (no pun intended, men det hindrar ju inte att man låter sig roas ändå) Fangland. Jag vet inte mycket mer om den än att åsikterna om den växlar. Och det är så jag vill ha det – jag vill väldigt gärna nalkas mig olika saker förutsättningslöst, utan förutfattade meningar. Endast så kan jag vara säker på att kunna bilda mig en egen uppfattning.

Utöver dessa leveranser fick jag också ett sms från Apple, som ville meddela att en sändning har skickats (sic!). Beräknad leverans senast 22-02-2011. Där ser man… förut var det 16-18 februari som gällde. Vad var det jag sade, va?

Kommentarer till: "Påfyllning i bokhyllan" (8)

  1. Men din Fangland ser helt annorlunda ut! Interesting. Undrar hur det påverkar läsningen – om det påverkar?

  2. @snowflake: Ajuste – ni var ju några som mer eller mindre köpt boken för omslagets skull. :) Jag bara beställde boken, jag – hade inte en tanke på att ens titta på omslaget. Och min läsning tror jag inte påverkas av utsidan. Det är ju orden inuti som är det viktiga.

  3. Jag ser mycket läsning i din framtid! :D

    Hoppas du tycker om. :)

  4. Haha, jag kan irriteras nåt enormt av ett fult omslag, slita bort det och ha mig.

  5. @snowflake: Misshandla och massakrera en bok? Näe! Det skulle jag aldrig kunna förmå mig att göra. Tänk så olika vi är ändå. :)

  6. @Janne: Jag ser mycket läsning i mitt förflutna också. :) Och tror säkerligen att jag kommer att gilla även den andra och tredje om Harry Dresden.

  7. Alltså jag sliter inte loss pärmar, bara pappersomslag. och pocketböcker kan man gömma i fina läder- eller tygfodral.

  8. @snowflake: Ja, se det var ju en viss skillnad. Men fina pocketfodral lät inte ointressant. Var hittar man sådana?

Kommentera

Etikettmoln

