Man lever så länge man lär

Nu med iPad på ingång

Det kan vara riskabelt att tänka för länge för ju mer man funderar, desto fler skäl att inte göra något kan det dyka upp. Och alltså har jag nu gjort slag i saken och beställt min iPad. Med gravyr, eftersom det erbjöds gratis.

Mia is a geek
Om detta vore en Android-platta…

Som så många andra vet jag inte exakt vad jag ska ha den till, men har en stark känsla av att det ger sig när jag väl har den i min hand. Det ska bli spännande att se vilket/vilka användningsområden som blir mest förekommande!

När jag fått den, vill säga… det verkar dröja lite. Skickas i morgon, leverans nästa fredag. Jag är dock pessimist.

Kommentarer till: "Nu med iPad på ingång" (13)

  1. Pilutta dig! Jag fick min i julas :P

  2. Vilket apsnyggt tema du har på bloggen förresten!

  3. @Carina: Haha, … oj, nu blev det för många retsamma alternativ i mitt huvud. Hur trivs du med den och vad använder du den till? :)

    Tack. Inte för att jag direkt kan ta någon cred för det – det fanns och jag valde. :)
    Fast jag har haft det här temat ett tag och tröttnat en smula samt sett lite för många andra bloggar som använder samma. Inte minst en blogg som marknadförde ett event inom företaget jag är anställd av… Och sålunda har jag tänkt att byta så snart jag ids – och hittat något annat jag gillar. Inser att det enda sättet att egentligen kunna vara någorlunda unik är att välja ett konfigurerbart tema där man kan lägga in sina egna bilder.

    • aj lavv it! Men så är jag en iDrone också, enligt uppgift….

      Jag har den för FB, twitter och blogläsande. Jag läser digitala nummer av tidningar jag prenumererar på, surfar såklart, streamar film/serier från vår server, spelar förstås (fast inte så ofta som man kan tro), löser korsord, läser pdf:er av föreläsningar och dyl, gosar och kelar med den….klappar lite på den ibland ;)

      • @Carina: Ja, det är ju det jag inte vill vara. iDrone. Har åtminstone en kollega som är sådan och jag vet inte… det blir lite för mycket. Men jag kan gott tänka mig att även jag kommer att gosa, kela och klappa på min iPad – jag har en positiv ingångspunkt, om man säger så. :)

        Just det där med tidningar låter särskilt intressant – Laiza här intill berättade också att hon läste tidningar på sin. Jag har fått klappa och peta lite på hennes iPad, och kan nästan säga att det är hennes fel^H^Hförtjänst att jag faktiskt beställde en till slut. :)

  4. Oj oj oj stackars lilla iPad, vilket öde att få en sån inskription…… (syftar då på den andra raden) tänk om den känner sig oönskad ;)

  5. @Laiza: Men alltså… du kan ju lika gärna se det som att det betyder att ”Ojojoj, tänk om den stackaren hade varit en Andriod – vilket oändlig TUR att den inte är det!”. Eller? :)

  6. Sant, då hade den ju inte fått bo hos dig….
    Var in på InLife i Täby för en stund sen och dreglade lite över en 12 core stationär med 27″ skärm eller nåt. Tänk att få photoshoppa på en sån…..

  7. @Laiza: Jag förstår precis vad du menar… suktar ju lite smått efter en iMac, som du väl vet. Men 12 core verkar kanske lite overkill. Liiite. :) Det är helt klart så att jag har för lite kräm i burken för det jag vill göra, men det kan ju hända att det räcker med mer minne.

    Huur ska jag kunna vänta en och halv vecka på min iPad!? (fast tiden går alltid fort)

  8. Lång leveranstid, den som väntar på något väntar alltid för länge ;)

    Mmmm visst är 12 core liiiite overkill, men om man ändå ska drömma så är det lika bra att ta i.
    Lär nog dröja innan det blir nån iMac, min stationära pc funkar alldeles för bra och är bara drygt ett år .

  9. @Laiza: Det var först efter att jag lagt beställningen som det slog mig att jag lika gärna kunnat köpa en direkt i butik – och därmed sluppit väntetiden. Fast då hade jag inte fått någon gravyr förstås… ;)

    Då ligger jag bättre till – min Macbook pro är 2,5 år gammal och börjar bli lite till åren. Men jag behöver strukturera om lägenheten om jag ska ha en stor/stationär dator.

  10. […] Nu med iPad på ingång […]

  11. […] har visst inga foton på iPad:en som sådan, men gravyren ser ut så […]

Kommentera

Etikettmoln

