Man lever så länge man lär

Projekt: 100 ämnen

Okej, Jennie lägger fram en projektidé som jag definitivt känner att jag kan, och vill, haka på – och hoppas verkligen att övriga namngivna också låter sig inspireras. Här finns utrymme för tolkningar och jag tänker mig att mixa och matcha i ord och/eller bild – det kan alltså bli en text eller ett foto eller bådadera, men dock alltid presenterat på bloggen. Kul!

Listan med ämnen får en egen sida så att jag kan pricka av dem och länka till respektive blogginlägg vartefter. Dessutom kändes det trevligt med en projektstruktur på bloggen – det känns som att bloggens värde därmed ökar. Jag kommer troligen inte att hålla mig till någon särskild ordning utan låta det komma som det kommer. Om det kommer alls.

Det här är ämnena (för den som inte ids klicka på länken ovan):
1. Introduction
2. Love
3. Light
4. Dark
5. Seeking Solace
6. Break Away
7. Heaven
8. Innocence
9. Drive
10. Breathe Again
11. Memory
12. Insanity
13. Misfortune
14. Smile
15. Silence
16. Questioning
17. Blood
18. Rainbow
19. Gray
20. Fortitude
21. Vacation
22. Mother Nature
23. Cat
24. No Time
25. Trouble Lurking
26. Tears
27. Foreign
28. Sorrow
29. Happiness
30. Under the Rain
31. Flowers
32. Night
33. Expectations
34. Stars
35. Hold My Hand
36. Precious Treasure
37. Eyes
38. Abandoned
39. Dreams
40. Rated
41. Teamwork
42. Standing Still
43. Dying
44. Two Roads
45. Illusion
46. Family
47. Creation
48. Childhood
49. Stripes
50. Breaking the Rules
51. Sport
52. Deep in Thought
53. Keeping a Secret
54. Tower
55. Waiting
56. Danger Ahead
57. Sacrifice
58. Kick in the Head
59. No Way Out
60. Rejection
61. Fairy Tale
62. Magic
63. Do Not Disturb
64. Multitasking
65. Horror
66. Traps
67. Playing the Melody
68. Hero
69. Annoyance
70. 67%
71. Obsession
72. Mischief Managed
73. I Can’t
74. Are You Challenging Me?
75. Mirror
76. Broken Pieces
77. Test
78. Drink
79. Starvation
80. Words
81. Pen and Paper
82. Can You Hear Me?
83. Heal
84. Out Cold
85. Spiral
86. Seeing Red
87. Food
88. Pain
89. Through the Fire
90. Triangle
91. Drowning
92. All That I Have
93. Give Up
94. Last Hope
95. Advertisement
96. In the Storm
97. Safety First
98. Puzzle
99. Solitude
100. Relaxation

Jag undrar förresten om Daniel och Laiza också skulle kunna tänka sig att hänga på det här? Det vore skoj.

Kommentarer till: "Projekt: 100 ämnen" (12)

  1. Låter som ett intressant projekt, ser det lite som en fotoutmaning, mixat med lite text och funderingar i ämnet…… tror jag hänger på :)

  2. @Laiza: Vad roligt att du vill vara med! :) I ditt fall skulle jag nästan förvänta mig något i andra tekniker också… tyg eller trä t.ex. Det blir kul att se vad det blir!

    Jag ändrade ditt namn i inlägget också eftersom du själv skrev/angav Laiza här.

    • Häääärligt! Flera har sagt att de är med och det ger så mycket (i brist på mindre hippt ord, sorry) PEPP!

      Den här våren kommer bli helt galen och helt galet rolig!

      Det är ju så skönt, det är någon slags struktur med förslag på teman men samtidigt så fritt. Man kan revoltera helt och byta ut ord eller följa litsan men i vilken ordning man vill, och använda vilka tekniker man vill. I like it!

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Mia*, Anette Svensson. Anette Svensson said: Kul idé! RT @miaisageek Bloggat – Projekt: 100 ämnen: http://wp.me/paswT-3Hu […]

  4. @jennie: Ja, nu har vi alla lite (förhoppningsvis positiv!) press på oss att också leverera. :)

    Jag läste inte igenom listan ordentligt innan jag bestämde mig så nu ser jag en massa ämnen som låter väldigt knepiga. Och andra man skulle kunna göra väldigt enkla om man nu inte var en sådan som gillade att krångla till det lite för sig. Ja, det ska bli jätteroligt, det här!

    Antar att en publicering från någon av de kända deltagarna kan tjäna som trigger för att komma till skott, om man skulle råka glömma eller bara prokrastinera.

    Förresten… kommer du att på något sätt göra det lätt för andra att hitta dina inlägg i just det här projektet? Jag tänkte använda mig av taggen ”100 ämnen” och sätta rubriker i stil med ”Projekt: 100 ämnen – #, ” – eller något i den stilen. Fast det är nog mest bara för att jag är lite onödigt petig med detaljer. :)

  5. Oj! Det där lät som en rejäl utmaning. Kanske något att fundera på… bloggtorkan har varat väldigt länge nu.

  6. […] hos Mia* om hennes projekt med 100 olika bloggämnen och känner äntligen lusten att börja blogga igen. Så även jag tänkte haka på, så får vi […]

  7. Min kompis Tess hittade ytterligare en lista, med lite enklare teman på, så hon mixade ihop dem och har nu 123 istället ;) http://www.tanttherese.se/

    Jag tänker så att jag försöker göra dem, ibland kanske fllera på en och samma om jag skulle vilja, och om en är helt omöjlig, då styks den och byts ut. Det är ingen idé att låsa sig själv om man inte kommer någon vart!

    Hade tänkt mig samma sorts taggning och tydliga rubriker, samt har också gjort en specifik sida där jag samlar alla samt länkar tillbaka till bloginlägget. Jag gillar ordning och reda!

  8. @Annas sanna: Det är bara att haka på! Och det har du ju gjort också. :)

  9. @Jennie: Haha. :) Nu har jag ju gjort i ordning min sida så fint så här blir det inte frågan om att att ändra på något! Å andra sidan gillar jag din idé om att stryka och lägga till utifrån behov, så det tänker jag tillåta mig att göra om andan faller på. Håller helt med dig om att det är bättre att göra något annat än att fastna någonstans – du tänker bra, tycker jag. :)

    Ordning och reda, yes! Eller vänta nu… du är väl inte samma sorts petimäter som jag?

  10. Oh, ALLA filer ska vara i rätt mappar som ska ligga i rätt trädstruktur och pennorna ska vara rätt sorterade och anteckningarna renskrivna saker ska vara kategoriserade och…. ;)

  11. @Jennie: Hehe, du låter nästan lite värre än jag, tycker jag. Jag sorterar inte pennor. :)

Kommentera

Etikettmoln

