Man lever så länge man lär

IMG_1168.jpgÄnnu en liten uppföljning och avprickning av punkter på aktionslistan:

  • Så, uppgradera till Snow Leopard.
    Annars har jag så smått funderat på att skaffa ny dator – eller åtminstone ställa i ordning en vettig arbetsplats, där det finns plats för separat bildskärm och tangentbord. Min arm behöver det.

Jag glömde skriva om den i form av en milstolpe avklarade punkten igår – att jag uppgraderade min [inte alltid så] kära MacBook Pro. Min Mac, alltså; jag har ju bara en. Än så länge. Jag drömmer om en storskärmad iMac… med massa minne.

Uppgraderingen gick riktigt smidigt, även om det som vanligt var någon dialog jag muttrade över för att jag tyckte den var obegriplig. Gudskelov fanns det inte just några alternativ så jag tog mig rätt smärtfritt förbi den.

IMG_1150.jpg

Min Tragic Macpad har sålunda magiskt förvandlats till en Magic Trackpad. Gester och sådant fungerar nu som de ska. Och jag har ställt in så att ett nedtryckande av padens högra sida ger vad som på andra datorer motsvarar ett högerklick. Smutt!

Nu gäller det bara att komma ihåg att använda den också – det var ju för att jag fick ont i armen och handleden som jag skaffade den.

Datorn står fortfarande lite extra långt in på bordet, vilket faktiskt har hjälpt en hel del. Det är viktigt att kunna hålla handlederna någorlunda raka och vila underarmarna mot något. Tydligen.

Kommentarer till: "Uppgraderat till Snow Leopard" (2)

  1. ”Min Tragic Macpad har sålunda magiskt förvandlats till en Magic Trackpad.” HAAAA!

  2. @jennie: Ja, det är ett skönt uttryck – och givetvis inte jag som myntat det. Hittade det i något diskussionsforum när jag surfade efter lösningar på problemet jag hade med paden innan uppgraderingen, d.v.s då jag fortfarande körde Leopard på burken. Internet är bra. :)

Kommentera

Etikettmoln

