Man lever så länge man lär

Lilja 4-ever’d (foto)

När jag fyllde år häromveckan (en historia för sig som jag hade tänkt berätta här, men nu tror jag att chocken släppt så att det inte längre behövs) fick jag en liljekvist av äldsta mostern, som köpt den som en förmodligen obeställd present från lillebror till mig. Så snart blommorna börjat slå ut hamnade kvisten i karantän ute i biblioteket, p.g.a stark doft.

Jag måste erkänna att det tog ett tag innan jag kom på att dessa blommor ju är vackra och utmärkta fotograferingsobjekt och därefter hade jag i princip ingen tid hemma medan det var någorlunda ljust, så de har blivit högst sporadiskt plåtade.

Här är i alla fall två av de tagna bilderna:

IMG_7307.jpg

IMG_7478.jpg

Ytterligare några få liljefoton kan beskådas på Flickr. Har jag sagt att jag gillar att plåta blommor?

Kommentera

Etikettmoln

