Man lever så länge man lär

IMG_7451.jpg Dagens projekt var att shoppa inför Afrikaresan och färden gick via Centralen till en annan fotobutik, där man både sålde önskat objektiv och tog emot det kreditkort jag behövde betala med. Så idag har jag äntligen köpt min vidvinkelzoom, Canon EF-S 17-55m f/2.8 IS USM.

Bilden visar hur larvigt stor skillnad det är i storlek mellan den nya gluggen och mitt nifty-fifty (som f.ö. idag fick ett motljusskydd).

Efter fotobutiken vandrade vi vidare till Siden Selma (sic!) och köpte lite smått och gott. Främst för att prova produkterna som sådana, men också med en tanke om att eventuellt kunna använda dem under resan. Ett par handdukar, t-shirts, strumpor. En kofta.

Målet därefter var friluftsbutiker som kunde tänkas erbjuda sovsäck för varmt väder. Den första butiken hade ingenting i den vägen men dock handdukar i microfiber och t-shirts i merinoull. Den andra bistod med bl.a sovsäck och kuddar.

Efter att ha besökt endast två butiker hade vi alltså ungefär allt vi behöver till resan – utöver det lilla vi skaffat innan. För min del återstår möjligen vissa klädinköp, men annars är jag nog nu ganska väl rustad. Skönt att slippa den stressen! Det är dock läge att reda ut och spika detaljerna kring den medi- och vaccinering (ref: kål- och morotslåda) som återstår.

Jag önskar jag hade mer tid att skriva, inte minst för att slippa göra sådana här torra och tråkiga uppräkningar, men annat är mer akut just nu. Helgen fylls av aktiviteter med släkten (inte min den här gången) och jag behöver hinna sova. Det känns knasigt att stiga upp en söndagmorgon som vore det en vanlig arbetsdag, men så måste det tydligen bli.

Hoppas kunna publicera några blomsterbilder i morgon, dock.

Kommentera

Etikettmoln

