Man lever så länge man lär

Middag på Mälaren (foto)

I afton avnjöts ångbåtsmiddag (om än faktiskt inte på en ångbåt, inser jag nu) tillsammans med goda vänner, i åminnelse av väninnas jämna födelsedag som i och för sig inträffade för flera månader sedan, men ändå… bättre sent än aldrig. Att åka båt är ju nästan alltid roligt och ikväll var det dessutom alldeles ypperligt väder. Soligt och tämligen klar himmel.

Fint, fint, fint är det längs vattnet inåt Mälaren och jag skulle verkligen vilja göra den här turen som vanlig passagerare snarare än matgäst – tänk att stå ute på däck hela resan och därmed kunna föreviga alla dessa vackra vyer! Som det var nu satt jag mer eller mindre fast inomhus, i en matsal med både fönsterglas och medresenärer som störningsmoment. Någon fotointresserad som är sugen på att hänga med?

Konceptet villa med sjötomt på Stora Essingen lockar, men jag gissar att priserna ligger på en fantasinivå.

Två och en halv timme tog det att åka Drottningholm t/r (inkl. lång paus där) och här är båten vi åkte med:

IMG_6669.jpg

Bilden är uppskruvad eftersom den i original var rätt blaskig. Inte alls så här dramatisk.

Kommentarer till: "Middag på Mälaren (foto)" (2)

  1. Låter kul, jag hänger gärna med på en fototur.

  2. @Laiza: Vad roligt! Då är bara frågan när det blir av. Vad jag tänkte för mig själv här idag var att det nog räcker att åka i ena riktningen så jag tänkte att vi kanske kan ta lämplig tur ut till Drottningholm och sedan kanske promenera omkring lite där, innan vi drar inåt stan igen? Jag tror banne mig inte att jag besökt Drottningholm sedan jag var en tvärhand hög eller så.

    Hum. Denna vecka går kvällsturen, d.v.s den vi åkte som avgick kl. 18:00 på vardagar. Lö-sön finns en tur kl. 16:00. Från och med nästa vecka går däremot sista turen på vardagar kl. 14:00. Och på helgen 15:00. Funkar fredag kväll för dig, månne?

Kommentera

Etikettmoln

