Man lever så länge man lär

Detta inlägg ingår i min serie, Tema: Semester – en bild om dagen.

Hotellfrukost på morgonen, därefter inspektion av uteplats inkl. fika hos kvarters-exkollegan som bor i grannskapet. Därefter var det dags att inleda hemfärden, då väderleksprognoserna gav dåliga odds för att stanna ännu en dag vilket ursprungligen stod på möjlighetslistan. Den här gången var väninnan med det älskade sommarstället i Flentrakten på plats och vi stannade till och med på middag. Otaliga bilder tog jag på värdfamiljen – främst den drygt två år gamla lintotten till son, förstås. Barn i den åldern är nästan helt oemotståndliga som fotoobjekt – fulla av liv, rörelse och rackartyg. Som de flesta nog förstår blev det inte jättemånga andra bilder tagna under vistelsen på Orrhammar.

Dagens bild får bli en från ställets näckrosdamm. Jag vet inte vad det är med just näckrosor, men de fängslar mig.

Kommentarer till: "Tema: Semester – foto 22, 27 juli" (4)

  1. Det som är bra med Flen är att det är så vackert *utanför Flen*… brukade jag och ex-fästmannen säga både medan vi bodde där och när vi flyttat därifrån. :)

  2. Jag läser ”sexkollega”. Det är lite pikant…

    …och näckrosor är fantastiska.
    Jag tjatar på mamma om att det borde finnas en magnolia på Orris också.
    I värsta fall får jag väl köpa en åt henne, och gräva en rysligt stor grop.

  3. @Hanna: Jag håller helt med om att det är vackert kring Flen – exakt hur det är i stan har jag ingen koll på. :) Faktum är att jag aldrig lagt märke till den sörmländska naturskönheten förut.

  4. @mcsarcne: Ja, jag läser också så – har för mig att jag hade en bättre formulering förut, men har glömt vilken det var. Kanske borde ändra till ”kvarters-exkollegan”? Men orka.

    Magnolia absolut, men var finns den behövliga platsen? På framsidan kanske?

    Du… en del magnolior kostar rätt ordentliga pengar! Vaniljfärgad doftande Elizabeth t.ex.

Kommentera

Etikettmoln

