Man lever så länge man lär

Detta inlägg ingår i min serie, Tema: Semester – en bild om dagen.

Idag har det regnat, jag har inte varit utanför dörren och därmed har det inte precis blivit en massa bilder tagna. Knappt någon alls, om jag ska vara ärlig. Jag uppgraderade min HTC Hero, kom på att det vore skoj att dokumentera processen i bild och hann nätt och jämt hämta kameran innan det hela var över. Uppgraderingen gick alltså smärtfritt. Sedan fotograferade jag ett par roliga fötter i ett fönster på andra sidan gatan, men på bild såg de bara tråkiga ut.

Dagens bild blir alltså ett foto av telefonens display under uppgraderingen.

Dagens fundering är om det inte är läge att lägga ned det här projektet nu. Som jag skrev förut: på hemmaplan utan särskilda fotoexkursioner blir det inte så mycket plåtat. Och det känns dumt att krysta fram bilder – att fota ska vara roligt, tycker jag, och det blir inte roligt om det är ett tvång. Nå, vi får se hur det utvecklar sig efter vår lilla utflykt.

Kommentera

Etikettmoln

