Man lever så länge man lär

Detta inlägg ingår i min serie, Tema: Semester – en bild om dagen.

Nu får jag verkligen börja skärpa mig, om det här lilla projektet ska överleva överhuvudtaget. Den här dagen tog jag totalt 7 bilder, varav över hälften utgör en minitest av reflexskärmen och resten är kassa och/eller helt ointressanta.

Dagens bild får bli ett vimmel från Centralstationen, där vi satt och fikade och hängde ett tag. Med 100mm kommer man för nära. Det är roligt att se ett par olika sorters ljus i samma bild.

Kommentarer till: "Tema: Semester – foto 15, 19 juli" (6)

  1. *ler* Satt på Espresso House på centralen och märkte hur jag ställde in ögonen som ett kikarsikte, och sa: Där! Där har Mia tagit bilden!

  2. @Jennie: Vad roligt att du bär med dig bilder jag tagit när du är ute på stan! :)

  3. Den här fastnade vekrligen för mig, älskar stora hallen på Centralen! Så mycket folk i rörelse, på väg någonstans, eller som ska möta någon :)

  4. @Jennie: Ja, det är ljuvligt att sitta på just det där fiket och låta sig omgärdas av folkströmmarna. Insupa och, emellanåt, fotografera. Vet inte om du har snubblat över den, men en annan bild jag lagt ut tidigare från Centralen finns i inlägget Fotoshopping i city – inser nu att jag är rätt förtjust i den också. Numera inte enbart trots utan också lite just tack vare den varma färgtonen. Det är mitt Centralen, liksom. Hm. Borde hänga där med kamera lite oftare…

  5. Ja just det! Det är verkligenHÄRLIGT ljus i den bilden, tycker jag. Hm, om jag vågar fota folk någon gång ska jag nog sätta mig där också, i like the place!

  6. @Jennie: Säg till om du vill ha sällskap! Är man två kan man t.ex låtsas fotografera varandra så att det inte blir så uppenbart vad man egentligen håller på med – om man nu är lite blyg. Sedan tänker jag att jag nog kunde använda min trådlösa avtryckare i kombination med live view också. :)

    Ett annat problem med att plåta människor på Centralen är att många flyttar sig. Hela tiden. Och snabbt. Samt att ljuset ofta är svagt, så att slutartiden behöver vara halvlång… ingen perfekt kombo. Men utmaningar är väl det som gör det hela intressant. :)

Kommentera

Etikettmoln

