Man lever så länge man lär

Detta inlägg ingår i min serie, Tema: Semester – en bild om dagen.

Inga publiceringsbara, eller ens på något sätt intressanta, bilder blev det från den här dagen. Det mest anmärkningsvärda som hände var att vi som traditionen hos grannen bjuder blev bjudna på pannkakor (som kallas för plättar – minns från barndomen livliga diskussioner mellan mig och min kusin som sade så) och att åskan passade på att slå till ordentligt med vidhängande slagregn så snart sambon gått hem för att koppla ur elektroniken. Han fick ta bilen tillbaka…

Efteråt kunde jag konstatera att droppar på växtlighet inte är så lätt att fotografera ens när solen skiner, men att när man när det fungerar kan få se de mest förunderliga saker i en enskild vattendroppe. Den minst tråkiga bilden är den på våra fotspår efter att ha korsat gårdsplanen och ja, jag går barfota på sommaren, närhelst omständigheterna tillåter det.

Kommentera

Etikettmoln

