Man lever så länge man lär

Detta inlägg ingår i min serie, Tema: Semester – en bild om dagen.

På en liten promenad till hemmakontoret för att hämta post kastade jag mig med makrogluggen i högsta hugg glatt över diverse växtlighet längs vägkanterna. Jag tror inte att jag lade mig på mage, men det förekom definitivt en hel del både hukande och knästående. Och folk tittade, där mitt i industriområdet. Givetvis var det inte helt vindstilla vilket gjorde att väldigt många av motiven hamnade ur fokus väldigt ofta, men det mesta går om man har tid att vara lite envis.

Denna växts knoppar (antar jag att det är) såg helt enkelt bara coola ut. Någon sorts tistel, kanske?

IMG_4140

Av den här fotograferingen lärde jag mig att en del växter sticks och på andra kryllar det av småkryp.

Fler bilder från promenaden kan skådas på Flickr.

Kommentera

Etikettmoln

