Man lever så länge man lär

Gone fishing

Jag befinner mig på semester, på resande fot, och har inte riktigt tid för näthäng eller bloggande – så här långt har det varit fullt upp med själva resandet och med umgänge. Jag önskar mig en hel, ledig dag vid datorn för att dels sortera och välja bland bilder, dels skapa inlägg där de kan visas. Å andra sidan… finge jag den dagen skulle jag prioritera att vila och läsa. Så vad jag egentligen säger är att det inte lär bli mycket bloggat under den här resan. Och när det gäller foton tror jag inte att särskilt många ens kommer att bli offentliggjorda. Drygt 350 bilder har jag tagit hittills, men det är ytterligt få av dessa som är publiceringsbara. Många är helt enkelt för dåliga eller ointressanta. Bland de övriga finns visserligen en del fina porträtt, men eftersom jag inte vill hänga ut nära, kära och andra bekanta hålls bilderna inom en liten krets.

Vad jag däremot ska försöka göra är att publicera minst ett foto för varje semesterdag, men exakt när jag kan börja vet jag inte. Det kan bli så illa att jag från och med i morgon är helt utan nätaccess eller får dras med kraftigt begränsad kapacitet som utesluter uppladdning av bilder. Vi får se. Men jag är säkert tillbaka igen framåt torsdag och då…

I’ll be back.

Kommentera

Etikettmoln

