Man lever så länge man lär

Det här börjar bli lite tjatigt, tycker jag. Twitter är den sortens tjänst man fort vänjer sig vid och kommer att ta för given. Man förväntar sig att den ska fungera, dygnet runt och året om. Och nu gör den inte det. På sistone har det varit mer än lovligt skakigt och när jag nu skriver detta är det i en enorm frustration över dess totala otillgänglighet.

Jag kastade iväg en något vass, men dock menad som ett vänligt skämt, kommentar till @nyweN och när jag skulle skicka den desarmerande avväpnande förklaringen… ja, då vägrade Twitter. Felmeddelande på felmeddelande från min klient och inte ens webben svarar så nu är jag rädd att hon hann läsa det första och ta illa upp och är sur på mig för evigt bara för att jag inte fick iväg min uppföljande kommentar. Dumma Twitter!

Men utöver det stundliga är det nog värst att jag får sådana negativa framtidsvisioner när det krånglar så här. Det påminner mig om tiden då Lunarstorm plötsligt slog i taket, då vi trogna användare efter en lång period av tappert tålamod till slut tvingades se oss om efter andra ställen att hänga på. Vi emigrerade och bosatte oss på Silverplanet. Som snart också började gå långsamt, varvid en egenutvecklad lösning togs fram och där… ja, där blev vi kvar i åratal. Det kom aldrig någon fullvärdig ersättare till det stället och när det lades ned skingrades folket. Vissa uppsökte andra fora, andra nyttjade diskussionsfora, ytterligare andra började blogga. Själv… vet jag inte ens vart jag tog vägen. Jag tror att jag existerade i ett vakuum, bara.

Oj, där förirrade jag mig.

Det jag menade att säga att det här krånglet inte bådar gott för Twitters framtid. Jag har onda aningar och funderar över tänkbara ersättare. I mina ögon kan det mycket väl vara så att Twitter passerat högsta punkten på sin framgångskurva och nu är på väg utför. Det finns fler farhågor. Jag fruktar t.ex också att Twitter kan vara på väg att bli kommersialiserat. Det var t.ex så förfallet på Lunarstorm började. Betaltjänster. Pengar => förfall.

Tack ändå, Twitter, för din otillgänglighet – nu fick jag i alla fall en anledning att blogga!

Kommentera

Etikettmoln

