Man lever så länge man lär

Jag tar ofta några bilder med IXUS:en medan jag väntar på bussen eller om och när jag ser något fint eller intressant på vägen mellan hemma och jobbet. De flesta bilderna blir ointressanta. Här är några rätt typiska bilder från dagens arbetsresande. Beskurna och förminskade, annars obehandlade.

Mitt i nyllet

På väg bort

Dricker regnvatten

Grönlandsparken

Spännande knopp

Lilla snigel

Kommentarer till: "Vardagsflora och -fauna enligt IXUS" (8)

  1. En läbbig mördarsnigel! Yikes!

  2. snowflake sa:

    Haha, jag kan inte läsa ”mitt i nyllet” utan att höra Baloos röst…

    Men du, o visa kvinna, jag har en fråga. Upptäckte nyss en liten statistik-symbol i wordpress, som finns efter varje inlägg och som skiljer mellan on site-views och syndicated views. Vad är syndicated views?

    Ha en underbar dag och hoppas du får fina bilder och vinka till Vickan från mig, som sagt!

  3. @Kb: Aha! Jag funderade lite på om det där kanske kunde vara en sådan.

  4. @snowflake: Smicker kommer du inte långt med, hörru! :) Men syndicated views borde vara när man läser inläggen via en RSS-läsare eller liknande – alltså inte surfar in till WordPress.com.

    Attans… jag missade att vinka! Men dagen har varit bra i alla fall. Och jag hoppas att du fått vila.

    • snowflake sa:

      Jamen då förstår jag. Tack!

      Jag försökte sms:a dig under lördagen, det var nån gata som kortegen tog alldeles i början där, som kändes som den gata vi gick alldeles nyligen när vi promenerade till Dramaten. Nu har jag förstås glömt vad den heter.

      Men att du inte vinkade… ;-)

  5. Om du tar fler insektsbilder, överväg att bidra till artportalen.se :)

    Artbestämning? Det finns flera forum för att få hjälp, ex svenskaskalbaggar på Yahoo, diptera.info, hymis.de etc.

    Makro passar bäst med blixt om man vill ha hyfsade exponeringstider. Stativ gör att man blir långsam. En stödkäpp (typ enbent stativ) funkar hyfsat med blixt.

    GL & HF!

  6. @crex: Åh, det ska jag absolut göra! Insekter är inte mitt främsta fotointresse, men det kan nog hända att de råkar hamna framför linsen. Tack för tips!

  7. @snowflake: Vi gick väl, efter vad jag minns, både Sveavägen, Kungsgatan och Birger Jarlsgatan på den promenaden – samtliga utgjorde varsin del av kortegevägen. Så du minns nog alldeles rätt. :)

Kommentera

Etikettmoln

