Man lever så länge man lär

Blue summer love nails Idag har jag varit hos Nagel-Jane och fått nya naglar. Eller rättare sagt, fått mina befintliga uppfräschade. Det tog strax över två timmar.

Och när resultatet blir så här anslående (se bild) måste jag ju fotografera naglarna. Vilket jag brukar göra, däremot publicerar jag bara ibland.

Dekorationsvalet från innan idag kan jag inte alls hitta på bild. Guld eller brons, metallic. Bara lack. Så diskret att vännerna kommenterade det.

Idag hade jag med mig min egen lack då jag var sugen på riktigt rejält blå naglar och jag vet att Jane inte brukar ha sådan färg hemma. Sedan tyckte jag att enbart lack kanske skulle bli lite tråkigt och valde därför ut två små dekorationer. Visst är det väl sommar och kärleksvecka?

Fotograferingen ägde rum på balkongen eftersom det fortfarande var ljust nog och jag tog bilder med Hero:n för att skicka ut via Twitpic/Twitter. Jag tog även några med IXUS:en då jag ju vet att Hero:n tar kassa bilder. När jag sedan tittade på IXUS-bilderna, medan sambon lekte med sin nya Canon EOS 7D, slog det mig att där fanns en möjlighet att kombinera och sålunda bad jag honom plåta min hand hållande IXUS:en i bildvisningsläge – på så sätt skulle man kunna se båda dekorationerna i samma bild. Jag måste säga att resultatet blev över förväntan och man ser också att IXUS är välanvänd.

Kommentarer till: "Blå sommarkärleksnaglar" (6)

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Mia*, sargoth. sargoth said: RT @miaisageek: Bloggat: Blå sommarkärleksnaglar https://miaisageek.wordpress.com/2010/06/15/bla-sommarkarleksnaglar/ […]

  2. Läckert! Både själva naglarna och fotoidén. :)

    Hm, tror att jag har sådär blått lack stående nånstans… *inspirerad*

  3. @Hanna: Man tackar – och kul att kunna inspirera! :) Om du inte hittar ditt eget lack så finns nog mitt att köpa billigt lite varstans – märket heter Depend, om jag inte minns fel. Jag har en lila version också, men den är tyvärr inte lika anslående. Jakten på läckert lila lack går vidare.

  4. Vilken rolig bildidé! Snyggt! (Och ja, naglarna är också snygga!)

  5. @mcsarcne: Tack! Jag är rätt nöjd själv, med bådadera. :)

  6. […] av Mia*, men det var iaf jag som höll i […]

Kommentera

Etikettmoln

