Man lever så länge man lär

Nationaldagsamaryllis

Uj, det blev ett långt ord i den rubriken! Men det blir nog inte många fler. Ord. I det här inlägget. Jag vill bara visa hur amaryllisen utvecklats sedan igår. Det har förstås hänt ännu mer under dagen (och just nu är det nästan två helt utslagna blommor – av fyra knoppar), men jag har varit upptagen på annat håll och förresten är ljuset ändå lämpligast på förmiddagen.

Det var inte lätt att välja ut en bild av de många varav få acceptabla. De flesta av bilderna togs i direkt solljus och när jag tittade på dem så här i efterhand kändes det för intensivt och med för hårda skuggor trots en ganska rejäl underexponering. Så det fick bli en med indirekt ljus i stället.

Den här bilden är tagen mitt på dagen (med stora kameran för en gångs skull) och det var just det mjuka ljuset som gjorde att jag fastnade för den. Jag tycker det ger ett stämningsfullt lugn.

Kommentarer till: "Nationaldagsamaryllis" (4)

  1. Wow. Läckert!

  2. Att måla med ljus…

  3. @Hanna: Ja, det kändes lite magiskt. Romantiskt. :)

  4. @Björn: Ja, om jag bara hade kunnat ta åt mig något av äran. Naturen är fantastisk. :)

Kommentera

Etikettmoln

