Man lever så länge man lär

Överallt blommar det

Idag hade jag på mig min nya färgglada och blommiga klänning. På jobbet. Det kändes bra. Jag gillar den.

Strax efter det magiska fikaslaget kl 14:37 travade jag iväg för att köpa finkaffe och kom att bli borta rätt länge. Kaffet hann nästan kallna medan jag hukade intill rabatter med blommande buskage. Det är inte lätt att makrofotografera blommor, med en hand upptagen av kaffemuggen, när det blåser. Några bilder blev trots olägenheterna skarpa, men ingen blev dessvärre intressant nog att presenteras här.

I måndags drack jag piratöl och drog då av några skott mot Widham, Falkvinge och Olsson. Inte heller där blev det direkt några resultat att glädjas över. Och inga blommor.

Sambons ärvda amaryllis (bilden till vänster) verkar faktiskt vara på väg att slå ut i blom – spännande! Och fort går det också. Den har vuxit flera decimeter på bara några dagar.

Jag längtar ut i någon form av natur med den större kameran, men har svårt att komma mig iväg utan sällskap. Det är så mycket roligare att kräla i rabatter och huka i buskage med någon annan.

Vanligen brukar jag den här årstiden ha promenerat i Tantolunden, berusat mig på dofterna av hägg och/eller syren samt förevigat ett eller annat vackert blommande träd. Så icke detta år.

Kommentarer till: "Överallt blommar det" (4)

  1. Synd att vi inte bor grannar längre, jag hade gärna krälat i rabatterna med dig! Och så hade jag velat se din blommiga klänning också.

  2. @Kb: Ja, det är ju inte mitt fel att grannskapet har upphört. :) Men nog kan jag tycka det är synd att fotointresset (mitt, alltså) vaknade först efter att du lämnat staden. Jag tror dock inte att det finns något samband. Vad gäller klänningen så kan jag vara lite krass och säga att du kan gå in på närmaste Kappahl med tjockisavdelning så hittar du den. Men det är ju inte samma sak som att se den på. Jag behöver väl inte säga att jag har en svart t-shirt utanpå.

  3. Snygg klänning! Om hälsan tillåter kommer jag och fotar med dig någon gång i sommar.

  4. @Kb: It’s a deal! Av någon anledning är det Djurgården, och möjligen även Rosendalsträdgårdarna, som dyker upp i mitt stilla sinne.

Kommentera

Etikettmoln

