Man lever så länge man lär

Jag beställde sent i onsdags kväll ett paket med tre böcker om digitalfotografi av Scott Kelby. Beställningen hamnade hos Bokus snarare än Adlibris eftersom de förstnämnda hade kortare leveranstid – priserna var identiska.

Att jag beställde dessa böcker är helt och hållet Danne Carlboms förtjänst, förstås. Hans rekommendation. Jag utgår så klart från att det är ett bra tips, men helt säker man man ju inte vara innan man har provat.

Igår fick jag SMS om att paketet fanns på kioskposten för avhämtning, d.v.s. det tog inte ens två hela dagar, men det kom annat emellan så det var först idag jag fick böckerna i min hand. Mindre format än väntat.

Åtminstone en del av min framtid avser jag att ägna åt läsning och lärande av dessa böcker. Det ska bli roligt!

Fast allra viktigast är det som alltid att använda kameran. Öva, öva, öva. Gärna ute. Jag gillar verkligen det naturliga ljuset, givetvis särskilt det i början/slutet av dagen.

Böckerna kan man med fördel läsa de dagar vädret avskräcker från utomhusfotografering.

Kommentarer till: "Nu ska vi plugga digitalfoto!" (3)

  1. De är bra alla tre, Scott Kelby är kung :-)

  2. @Susanne: Roligt att alla verkar vara så eniga om Scott och hans böcker. :) Jag har fortfarande inte ens börjat läsa dem – det är svårt att hinna med allt man vill göra, helt enkelt.

  3. […] Mia* — Kommentera 13 juni, 2010 Jag har nu läst ut den första boken från bokpaketet om Digital fotografi av Scott Kelby. Innehållet är vettigt, bekräftande och upplysande om vartannat. Det vill säga, det handlar […]

Kommentera

Etikettmoln

