Man lever så länge man lär

Status bokbeställning II

Ännu en uppdatering och uppföljning av senaste Harris-beställningen eftersom jag idag fick hem ytterligare 3 böcker, fördelade på två paket. Idag krävdes dock inget besök på postkiosken trots att paketen var exakt lika stora som gårdagens duo. Inkonsekvensen är fascinerande obegriplig.

Hörrni, språknördar: obegriplig, oförklarlig, omotiverad eller vad passar bäst ovan?

Aurora Teagarden (överstruket = finns i samlingen):

  • Real Murders (1990)
  • A Bone to Pick (1992)
  • Three Bedrooms, One Corpse (1994)
  • The Julius House (1995)
  • Dead Over Heels (1996)
  • A Fool And His Honey (1999)
  • Last Scene Alive (2002)
  • Poppy Done to Death (2003)

Harper Connelly (överstruket = finns i samlingen, kursiverat = ej utkommen som pocket):

  • Grave Sight (2005)
  • Grave Surprise (2006)
  • An Ice Cold Grave (2007)
  • Grave Secret (2009)

Jag har läst 66 sidor i A Bone to Pick och kan bara säga att det är härligt att återuppta bekantskapen med Aurora Teagarden. Eller Roe, som vännerna kallar henne. Och de flesta andra också, tror jag.

Nu är det bara de tre böcker jag blev nödd att beställa från de nordamerikanska förenta staterna som jag fortfarande väntar på. Och jag undrar om jag inte håller på att bli lite av en bokbloggare. Eller nej, snarare bokköpsbloggare i så fall. Men det är väl en sort så god som någon. En egen nisch?

Kommentera

Etikettmoln

