Man lever så länge man lär

Status bokbeställning I

En liten uppdatering och uppföljning av senaste Harris-beställningen – fick hem 4 böcker idag.

Aurora Teagarden (överstruket = finns i samlingen):

  • Real Murders (1990)
  • A Bone to Pick (1992)
  • Three Bedrooms, One Corpse (1994)
  • The Julius House (1995)
  • Dead Over Heels (1996)
  • A Fool And His Honey (1999)
  • Last Scene Alive (2002)
  • Poppy Done to Death (2003)

Harper Connelly (överstruket = finns i samlingen, kursiverat = ej utkommen som pocket):

  • Grave Sight (2005)
  • Grave Surprise (2006)
  • An Ice Cold Grave (2007)
  • Grave Secret (2009)

Ovanstående innebär alltså att jag kan gå vidare med Aurora Teagarden, då jag nu har även bok nr 2 i serien. Och därefter kan jag, om inte nr 3 anlänt vid det laget, hanka mig fram genom att påbörja Harper Connelly-serien. Det känns som om läget är under kontroll. Jag tvekar inte att lägga Kryptan (Kate Mosse), ur vilken jag precis bara läst första scenen, åt sidan till förmån för Charlaine Harris.

Någon som läst den här Kryptan och har en åsikt om den, förresten?

Kommentarer till: "Status bokbeställning I" (4)

  1. snowflake sa:

    Jag dreglar…

  2. @snofl: Kanske den där handduken du har för Towel Day kan komma till användning? ;)

  3. Jag läste Kate Mosses första bok, Labyrinten, och var inte så förtjust. När jag såg att hon hade kommit ut med en tegelsten till, Kryptan, lånade jag den genast på engelska (Sepulchre) på biblioteket. Jag tyckte betydligt bättre om den, kanske för att jag slapp läsa en översättning, kanske för att den helt enkelt var bättre. Labyrinten innehöll lite för många klyschiga thrillerinslag.

  4. @Kb: Tack för upplysning! Det lilla jag hann läsa innan jag lade undan Kryptan ledde mina tankar till det övriga jag läst som utspelar sig i fransk miljö (vilket nog inte är mycket utöver Angelique-böckerna), men det beror troligen inte på att de i övrigt har några likheter. Jag är faktiskt ändå lite nyfiken på hur boken kommer att utveckla sig, känner jag, och framförallt vem Léonie kommer att visa sig vara. Hoppas att jag inte blir besviken när jag väl läser den!

Kommentera

Etikettmoln

