Man lever så länge man lär

Eftersom jag varit sjuk och hemma i några dagar har jag hunnit läsa en del och är nu nästan klar med den fjärde boken om Lily Bards liv och leverne, Shakespeare’s Trollop. Det går undan! Ungefär en bok om dagen hinner jag med. Härefter har jag bara tre Harris kvar: en Lily Bard, en helt fristående och så den första om Aurora Teagarden. Det är med andra ord snart dags att beställa hem fler. Ytterligare sju Aurora samt fyra Harper Connelly finns att frossa i. Därefter blir det att vänta på helt nytt.

Förutom att läsa har jag också ägnat mig åt att titta på tv. American Idol säsong 9, närmare bestämt. Jag har äntligen kommit igenom alla träliga auditions så nu börjar tävlingen på riktigt. 24 deltagare, hälften tjejer, hälften killar. Så här långt har jag inte fått syn på någon riktig favorit, men jag tror ju inte att de exponerar alla spännande talanger redan från början. Men snart ser man dem alla!

Det är nog för mycket att hoppas på att årets omgång skulle bjuda på någon ny Adam Lambert – han är unik. Och kan inte tänka mig någon som skulle passa bättre som Freddie Mercurys ersättare i Queen, men tror ändå att han gjorde rätt som tackade nej till erbjudandet. Queen dog med Freddie.

Må vara att det är grått och blött idag, men våren är ändå här. Barmark och ljus. Och smutsiga fönster. Vore jag inte sjuk skulle jag ta mig an fönsterputsningen. Börja i biblioteket och jobba mig fram…

Och ja, Snowflake, det kommer ett inlägg om München också. Vilken dag som helst.

Kommentarer till: "Som sjuk konsumerar jag kultur" (2)

  1. snowflake sa:

    :-) Så bra.

    En serie som jag har som förmiddagstittande just nu är Drop Dead Diva. Advokatkomedi. Den borde passa utmärkt för sjuklingar, ta en titt!

  2. @snowflake: Jag kämpar på (du ANAR inte hur mycket tid det tar när man ska ha med något så när representiva bilder!) men ska ta en paus nu snart igen – måste ju hinna läsa om Lily Bard också! Idag kommer jag inte att hinna med en hel bok, men det är ju bara bra eftersom det är den sista av dem fem jag håller på med nu. Behöver frigöra en stor del av ett hyllplan för att få in alla Harris-böckerna på rätt plats i bokhyllan och ser fram emot att köpa fler.

    Drop Dead Diva såg vi några avsnitt av för ett tag sedan och… vi fastnade inte. Men jag har så jag klarar mig – en massa American Idol samt en halv säsong Californication. Båda är sådana som jag får och kan se utan att min partner blir besviken för att han inte fick vara med. :)

Kommentera

Etikettmoln

