Man lever så länge man lär

Bara för att … jag kom på att jag kunde göra det. Och då måste man ju! Nästan.

Här är en skärmdump från avsnittet (S01E01, ca 32:50 in) där Gran läser Harris:

Jag kan inte läsa titeln, men tror fortfarande att det är Dead until dark. Det vore så rätt.

Har du svaret eller en [t]roligare teori? Kommentera!

Kommentarer till: "Grans Harris-läsning på bild" (3)

  1. kajakrille sa:

    tyvärr, jag har inte svaret! :)

  2. @kajakrille: Men vilken tur – så får vi undra och spekulera ett tag till. :)

  3. […] I första avsnittet, när Sookie kommer hem från jobbet efter att ha mött Vampyr-Bill, läser Gran en pocketbok som enligt dess omslag är skriven av Charlaine Harris. Och det är visserligen omöjligt att läsa bokens titel, men jag tror nästan att boken hon läser är ”Dead Until Dark”, d.v.s just den bok som ligger till grund för tv-serien i vilken den alltså figurerar. Det är dock i så fall inte den utgåva jag har. Boken Gran läser är lila och har författarens namn i två rader höjdmässigt ganska mitt på, medan titeln spänner över tre rader nedanför på höger sida och utgörs av tre jämnlånga ord. (bildbevis) […]

Kommentera

Etikettmoln

