Man lever så länge man lär

Vi ska åka till München, bestämdes det här under dagen. Den ursprungliga planen var att ta en weekend-tripp till någonstans i Europa. Efter en stunds bläddrande och funderande sade det liksom klick, bitarna föll på plats och vips så var det bokat och klart. Tre nätter, om några veckor.

Så… vad behöver man veta om München och vilka är måstena i staden?

Kommentarer till: "Mot närmsta Hofbräuhaus!" (4)

  1. Hurra vad roligt! Resor är det bästa.
    Tyvärr har jag inga tips om München, men man hinner ändå inte allt man skulle vilja, så mitt tips blir: se er omkring, följ era infall, och ta med bra skor.
    Enjoy!

  2. @snowflake: Tack, tack! Jag ska inte förneka att din New York-resa hjälpte till att putta mig över kanten – även om vi nu länge pratat om att åka iväg på långhelg så har det inte blivit av. Förrän nu då. Ett annat alternativ vi begrundade var förresten Berlin, och där tänkte jag förstås på dig. Men München kändes mer rätt, för oss, just nu. Berlin får komma senare. :)

  3. @snowflake: Vi åker i nästa månad. :) Och kameror följer definitivt med – minst två stycken. Om vädret blir bra kan det säkert bli en eller annan bildrapport. Hm, jag har fortfarande inte petat ut några av mina tulipanövningar – många hundra bilder togs. Eller för den delen köpt några nya. :)

Kommentera

Etikettmoln

