Man lever så länge man lär

Alldeles för kort

Ett dygn räcker verkligen inte vare sig långt eller till mycket.

Idag gick det först ett halvt dygn bara på jobbet – exklusive restid. Och då hade jag ändå velat stanna längre för att hinna bli klar med den intressanta uppgift jag höll på med – en intrikat lösning som plötsligt bara ramlat på plats. Men det får vänta tills i morgon, för jag stressade hem till ett nätbaserat piratprojektmöte som blev två och en halv timme långt samtidigt som jag intog välbehövlig middag tillhandahållen av kära sambon. Och sedan… whoops, var det plötsligt dags att sova. Hallå, vart tar tiden vägen? När ska jag hinna? Umgås med sambon? Blogga? Och den där bowlingmatchen (framför tv:n) som vi pratat om tycks heller aldrig bli av.

Nåja. Det blir snart ny dag, med 24 nya friska timmar att förslösa.

Kommentarer till: "Alldeles för kort" (2)

  1. Wow, vad snygg den här turkosblå stylen var, måste jag bara säga!

  2. @KaK: Aha! Det var inte inlägget utan bloggmallen. Men jo, det kom en ny bloggmall här på WP.com, såg jag, och jag gillade den skarpt. Stort plus för att det går att läsa texten. :)

Kommentera

Etikettmoln

