Man lever så länge man lär

En lågmäld ambition

Jag brukar inte avge nyårslöften och har inte gjort det detta år heller, men däremot tillät jag mig faktiskt en ambition. En liten sådan. Och den vilar på en önskan om att blogga oftare än jag gjort det senaste halvåret. Jag vill sänka tröskeln och tillåta mig att skriva små, korta och kanske även till synes meningslösa inlägg. För jag vill inte att min blogg ska dö p.g.a Twitters intåg i nättillvaron – det känns som om det är det som hållit på att hända. Sedan jag började kvittra har inläggsfrekvensen gått ned från tio, tjugo, trettio eller fler inlägg per månad till högst en handfull.

Som sagt, det här är inget löfte, utan bara en ödmjuk ambition. Håll inte andan!

Kommentera

Etikettmoln

