Man lever så länge man lär

Ny bloggmall: 2813

Efter att rätt länge ha varit rätt less på det förra bloggtemat har jag nu bytt till ett med ännu en kolumn – behöver mer än en sidospalt för att rymma det bjäfs och de referenser jag anser behövliga. Det handlar om användbarhet, som jag ser det – att ge möjligheter att hitta inlägg. Och lotsa folk vidare till andra siter jag frekventerar.

Den här gången ville jag ha ett så enkelt tema som möjligt och då blev det ”Twenty-eight Thirteen”. Visst, det har sina brister, men det får duga. Det finns inte så många teman med mer än två kolumner. Och bara förändringen i sig är väl oftast något positivt också.

Det jag saknar lite i mallen är klockslag på inläggen och… utrymme! Allt ligger så tätt ihop att det blir svårt att fatta vad som är vad. Inte utan att jag åter igen blir sugen på att köra egen WordPress, med full frihet att styla efter eget huvud. Sedan kan man väl fråga sig hur bra resultatet skulle bli, men det är en sån där grej som man hanterar först när problemet eller situationen uppstår. Inte förr.

Kommentarer till: "Ny bloggmall: 2813" (3)

  1. Det är nån slags snöfall med, ska det vara så?

  2. @KaK: Jadå, snöfallet är en liten specialare som WordPress.com bjuder på och man kan aktivera om man vill – fast bara fram till 4:e januari, om jag inte minns fel. Det hör alltså inte ihop med bloggmallen/-temat utan är en allmänt tillgänglig funktion. Och givetvis gör sig inte snöfallet särskilt bra på en mestadels vit blogg. :)

  3. @KaK: Snöfallet kändes så meningslöst att jag stängde av funktionen. Ifall nu någon läser ovanstående och undrar.

Kommentera

Etikettmoln

