Man lever så länge man lär

Normaltid på bloggen

Kom just på att jag glömt konfigurera om bloggen till normaltid (vintertid), och eftersom jag ju brukar blogga om det som en påminnelse till andra…

Årets handgrepp är väldigt lika förra årets:

  • Gå till Kontrollpanelen
  • Klicka på Allmänt (under Inställningar i vänsterspalten)
  • Vid Tidszon, ändra till UTC + 1
  • Spara ändringarna

And you’re done! Så här ser det ut:

Tidsinställning för normaltid, aka vintertid, 'Tyvärr så måste du ändra detta värde själv mellan sommar/vinter-tid. Dåligt, vi vet. Kommer att förbättras i framtiden.'

Och som vanligt är inte framtiden här ännu – meddelandet är exakt detsamma som när jag i våras påminde om ändringen till sommartid. Men det är väl skönt att något i tillvaron är stabilt, förstås.

Kommentarer till: "Normaltid på bloggen" (6)

  1. Fixat! Tack för påpekandet.

  2. Eller så gör man som jag! Kör vintertid året om så slipper man bry sig. ;) :D

  3. Tackar! Jag är glad om jag kommer ihåg att ställa om telefonen och köksklockan, bloggen hade jag inte en tanke på. Jag ska starta en en aktionsgrupp (eller kanske en Facebook-grupp) för att driva frågan om sommartid året runt.

  4. Men… håller den inte rätt tid om man väljer t.ex. Stockholm i tidszonslistan?

  5. @ivve: I min tidzonslista står bara olika tidszoner relativt GMT, så din fråga känns en smula… utomjordisk.

    Åh, vad jag inte gillar ordet … kan aldrig bestämma mig för om det heter tidzon eller tidszon på svenska. Men tycker nog att tidzon ser bäst ut egentligen. Tidzonslista ser i alla fall bättre ut än tidszonslista. Och ju mer man funderar, desto konstigare ser orden ut. Suck.

  6. Well… ne.se säger:

    tidzon gav inga resultat.
    Menade du:
    tidszon
    Tiden
    Tidan
    Triton eller Titan?

Kommentera

Etikettmoln

