Man lever så länge man lär

Min HTC Hero har kommit!

Någon gång under dagen fick jag ett SMS som talade om att jag har ett paket att hämta på kioskposten, så vägen hem går sålunda där förbi.

Och sedan vet man inte riktigt vad som händer.

Jag är ingen sådan där galning som kastar mig över och river sönder paket och kartonger för att komma åt innanmätet så fort som möjligt utan snarare en mer eftertänksam person som tar god tid på mig. Ibland väldigt god.

Jag minns t.ex när jag först fick bredbandet (äkta fiber etc) inkopplat – satt ändå och körde via modem ett bra tag. Eller när jag fick hem en ny dator, som fick ligga kvar i kartongen i flera dagar medan jag körde på min gamla.

Riktigt så saktmodig lär jag dock inte vara med Hero:n. Förmodligen inte.

Givetvis ska jag försöka dokumentera lite m.h.a kameran (som legat skymfligen bortglömd och övergiven alldeles för länge). Alltid retar det någon, som min gamle far brukade säga. May he rest in peace och så.

Vilket påminner mig om att jag läste ut ”Hanteringen av odöda” (John Ajvide Lindqvist) och började med ”Världen växer” (Tor Nørretranders), men insåg att det ju var ”Märk världen” jag köpt och planerat att läsa. Nu läser jag i stället ”Stripes …and Java Web Development Is Fun Again” om Stripes 1.5, som jag använder i tjänsten. Efter bara tre kapitel hade jag lärt mig en hel bunt nyttigheter, som direkt kommer till användning. Läsningen hör förstås egentligen inte hit, men jag ville passa på att dokumentera.

Men nu är det hög tid att inleda färden mot min nya leksak. Kanske nästa inlägg eller kvitter kommer att skrivas på något mindre än en knädator…

Kommentarer till: "Min HTC Hero har kommit!" (2)

  1. jag är iaf kanonnöjd med min, dock är os’et lite buggigt, men det löser sig nog med en mjukvaruuppdatering, känns mycket mer öppnare än iphonen iaf…

  2. @possan: Jag kan inte jämföra med iPhone eftersom jag aldrig använt en sådan, men så här långt känns det som om saker visserligen finns men är onödigt väl dolda – det är svårt att hitta. Men det lär man sig väl också med tiden. Och jag har funderat på att läsa manualen också. :)

Kommentera

Etikettmoln

