Man lever så länge man lär

Nu blir jag hjältinna

Sent omsider, långt om länge och efter diverse om och men har jag äntligen bestämt mig för en nallefån för mitt personliga bruk. Och beställt ett exemplar. Så nu går jag i väntans tider. Förhoppningsvis levereras den redan till veckan.

Vad jag valde? En HTC Hero. En Android™-nalle. Vrålnördigt. Men kul.

Jag har varit sugen på en Android länge, men mentalt stått på kanten och tvekat. En av de saker som slutligen fick mig att hoppa var Björn Falkeviks lyrik – han verkar ju vara helt kär i sin Hero och säger det jag ville höra.

Det är så roligt att slå till på något man suktat efter länge!

Kommentarer till: "Nu blir jag hjältinna" (11)

  1. Grattis! Det är alltid kul att bli med ny mobil. :)

    Har du börjat fundera på namn än?

  2. @PiratJanne: Är det? Genom åren har jag nästan uteslutande haft jobbnallar (utvalda av andra) och de är sällan moderna eller roliga, så jag ser verkligen fram emot erfarenhet av något nytt och flashigt. :)

    Namn!? Borde det inte räcka med att telefonen har en massa roliga funktioner och går att kvittra med? Jag förstår inte riktigt konceptet.

    (efter morgonens diskussioner inser jag att jag är skrämmande rationell i alldeles för många avseenden)

  3. Jag har alltid tyckt det, även om jag har haft som vana att köpa utgående modeller (de är billigare :D).

    Ja, namn. :D
    Jag och många i min vänskapskrets sätter namn på… många olika teknologiska saker. Bägge mina datorer, mina tre senaste mobiler och min iPod har eller har haft namn.

  4. @PiratJanne: Att datorerna har namn är logiskt – man behöver kunna ropa på dem på nätverket. Men andra tekniska prylar, som inte är nätverksanslutna? Det förstår jag inte riktigt.

    ”Jag glömde Kasper hemma i morse, så du får maila om du vill mig något”, eller vad för slags namn är det vi pratar om?

  5. Mmm… fast nu börjar det ju bli så att man ansluter med mobilen också. Jag tror jag döpte min första mobil när jag skulle använda bluetooth för att koppla ihop den med laptopen och sen har jag vara fortsatt.

    Tja… det beror på. Min första namngivna telefon hette Brick, den andra minns jag inte och den jag har nu heter Red.

  6. @PiratJanne: Faktum är att jag kom på sedan att min jobbnalle faktiskt har ett namn – blev ju tvungen att hitta på något för att känna igen den vid synkning mot datorn. Guld, heter den.

    Vad heter din iPod? Min mp3-spelare är kabelansluten och namnlös.

    Vad gäller nya nallen får jag väl se vad som passar när vi mötts. :)

  7. Oooh… ett bra namn. :)

    Min iPod är en av den första generationens och döptes när nån av de mindre varianterna kom. Så den heter BigPod. :D
    Har inte döpt nån av de andra mp3-spelarna jag har haft – inte ens en jag fick senare.

    Låter som en bra plan. :)

  8. Nämen titta vad folk hittar på när man åker bort. Jag är SÅ avis, vill också ha en Android-telefon när det blir dags att byta för mig. Så spännande, jag hoppas att du kommer känna dig nöjd med ditt val.

    Och jag håller föga förvånande med Janne, ett namn måste den ha. Förhoppningsvis löser det sig när ni träffas. :)

  9. @Hanna: Spännande, definitivt. Men en sak jag undrar över: när är det dags för dig att byta? Vad är det som avgör när du byter nalle? Själv har jag ju i princip inte haft någon privatnalle och därmed har det ju heller inte för mig varit aktuellt med några egeninitierade byten.

  10. Jo förstår du, nu ska jag förklara för dig… :)
    Alltså, det har blivit så att när abonnemanget går ut, efter 18 eller 24 månader alltsomoftast, så är det en smal sak att förlänga det och få en ny snajsig mobil kosta-gratis-eller-iaf-lite. Det inträffar för mig nästa gång i mars. Funkar åtminstone så länge man inte vill protestbyta operatör…

  11. @Hanna: Så klart! Jag har inte haft något privatabonnemang i modern tid. Eller… det jag har är så nytt ännu. Men man får väl hyfsade rabatter på nallefånerna även när man tecknar nya abonnemang?

Kommentera

Etikettmoln

