Man lever så länge man lär

Årets första dopp

Jag lovade Grekbimbon ett inlägg med bilder efter dagens badutflykt…

Vi satte oss på bussen från Gullmarsplan och åkte ut till Tyresö kyrka, vandrade förbli slottet och ned till sedvanlig sol- och badplats.

Under promenaden fastnade jag lite med kameran bland buskarna.

Rosa knopp

Måste säga att det är svårt att föreställa sig att de klotrunda knopparna kan slå ut till gigantiska blommor. Japp. Som min handflata inkl. fingrar.

Rosa blomma

Det fanns även en vit modell att beskåda:

Vit blomma

Nedanför slottet växte även färdigkomponerade buketter:

Levande bukett

Och här är en bild på badvattnet. Ibland solar vi på klippan på andra sidan.

Badvatten

Så här efteråt inser jag att det är som jag befarade – att jag stannade i solen för länge. Bakbenen hettar och knävecken svider. Underarmarna är visserligen också varma, men jag tror att de blir bruna och fina. Ansiktet ser bara friskt och fräscht ut. Det känns som att nu, äntligen, har sommaren börjat.

Jag har badat. Inte bara en eller två utan många gånger. Och kallt var det, men ändå skönt som kontrast till intensiv solvärme. Det blir fler gånger.

Och nu är det dags att göra sig redo för Michael RuffFasching – det var för många år sedan sist och jag ser verkligen fram emot kvällen. Åh, så roligt!

Kommentarer till: "Årets första dopp" (18)

  1. ”Bakbenen”? :o

  2. grekbimbon sa:

    *skrattar gott åt bakben-kommentaren* Dina kort blev jättefina och tack för uppdateringen. :)

  3. @West: Bakbenen avser helt enkelt baksidan på benen. :) Jag gillar att förkorta och slå ihop ord ibland – effektivisera språket.

  4. @grekbimbon: Om du tyckte bilderna var fina skulle du se mina bakben idag! ;) Stora delar av huden är smått ilsket röda och det svider rätt rejält. Särskilt när man låter varmt vatten rinna över.

    Apropå uppdatering så måste jag ju blogga lite om Michael Ruff och gårdagens konsert, så det kommer mera. Troligen under dagen. :)

    • grekbimbon sa:

      usch då, jag är också röd men konstigt nog så har det inte svidit så mycket och idag känner jag mig helt återställd :) Jag återkommer med läsarögonen senare under dagen! ;)

  5. Jag reagerade inte ens på ordet ”bakben”, brukar faktiskt använda det själv. Det är farligt att sola :-)

  6. Åh, vad avis jag blir – jag har inte badat än. Skulle ha gjort det den här helgen tänkte jag men därav blev intet. :(

  7. pärlbesatt sa:

    Oh, där är du ju, jag har undrat vart du tog vägen! Vilka sagolika spioner, som min lilla säger (det är hennes favvo-blomma).

    Tänkte på dig när jag gjorde klart en piratmussla eller private part häromdagen, dvs en pärlmuff i lila. :) Såg dig förresten på bilder som nån annan tagit vid nån demonstration, det var lite märkligt att plötsligt se din nuna mitt bland alla obekanta!

  8. Ja, fantastiskt vackra pioner, och bilderna som sådana också! :) Härligt med en massa badande också!

  9. snowflake sa:

    Så vackra blommor! Och lyllos dig som badat.

  10. @grekbimbon: Nu, först, har kläderna och ryggsäcken slutat skava på ryggen. Det tog några dagar för solsvedan att gå över. Bada igen på lördag? :D

  11. @Kb: Jo, det är farligt, men huden vänjer sig så småningom. Och då har den dessutom fått en rätt tilltalande färg. Har jag för mig.

  12. @KaK: Ja, hade det inte varit för Grekbimbon hade jag nog inte hamnat på någon badplats heller. :)

  13. @pärlbesatt: Jo, spionerna är läckra som sjutton och din lilla har sköna namn på saker. :) Ah, ”piratmussla” lät trevligt.

    Jag tycker förresten också att det är märkligt att se min nuna typ överallt i de piratsammanhang jag är med – det känns som om jag har en förmåga att fastna på bild. Men det handlar nog helt enkelt bara om att jag ofta står långt fram i publiken. Där syns man.

  14. @Leva: Jag är glad över min kamera, men av någon anledning har jag en längre tid varje dag glömt att ta med mig den. Det är som om saker går i perioder – var sak har sin tid ungefär. Badande behöver det bli mer av för det här vädret tar nästan kål på mig – gudskelov funkar kylan på kontoret ganska bra, dock.

  15. @snowflake: Varför har inte du badat själv då? Du har väl inte, vad jag minns, så förskräckligt långt till vatten?

Kommentera

Etikettmoln

