Man lever så länge man lär

Rabatterad dator

Nu kopierar jag mig själv från Twitter, men det känns motiverat.

Man kan göra de mest märkliga fynd på vägen hem från jobbet och här är det allt lite kul att spekulera kring vad det är frågan om:

Rabatterad dator

Är det ett konstverk, ett nedskräpande, en avbruten tjuv – vad tror ni?

Kommentarer till: "Rabatterad dator" (8)

  1. Jag tror på nerskräpande. Min fru hade en sådan där dator när vi träffades 2004 (iaf var det ett exakt likadant chassi), och det var en PIII 600MHz.

    Fyndig titel på posten, förresten :D

    • @West: Med tanke på åldersbestämningen är jag benägen att stödja din teori. Fast det är den minst ”romantiska” förklaringen.

      Tack. Lite nöjd var jag allt själv också. :)

  2. Den kanske hamnat där pga grusade förhoppningar? Å andra sidan och med tanke på växthuseffekten etc så kanske det är en ekodator? Mest tror jag dock på att hänger ihop med att det är vårtider så den är med största sannolikhet ”in löv”…

  3. snowflake99 sa:

    Jag tror på konst. Spontan konst. Eller separationsångest.

    • @snowflake: Jo, spontan konst vill man gärna tro att det är. Eller betrakta det som. Vad det faktiskt är spelar ju ingen roll så länge jag som betraktare får något att tänka på. :)

      Men jag är nyfiken på hur du fick det till separationsångest?

      • Nån som älskat sin dator men tvingats inse att den spelat ut sin roll. Den måste kastas, men ägaren klarar inte riktigt av det, så h*n ställer ut den och hoppas på att nån annan ska ta hand om den.
        Som en vissnande blomma som får dö ute på balkongen.

  4. […] Böcker (7) Rabatterad dator […]

Kommentera

Etikettmoln

