Man lever så länge man lär

Varför får jag följande sms på mitt nyinförskaffade mobilabonnemang?

Den 20 maj börjar förtidsröstningen för EU-parlamentsvalet. Glöm inte att rösta! Läs mer på http://www.handels.se. Hälsningar Handels

Klart förbryllande, så om någon har en aning: berätta, för katten!

Annars är det något jag faktiskt ändå hade tänkt blogga om, för säkerhets skull – om nu någon hade missat att det är val till EU-parlamentet den 7 juni och att man kan börja förtidsrösta redan i morgon onsdag.

Själv tänker jag förtidsrösta (för första gången i mitt liv – jag gillar nämligen vallokaler på valdagen) i morgon, men om det sedan blir direkt på morgonen när jag ändå lägger ut valsedlar i två av lokalerna eller på Centralstationen med Rick Falkvinge kl. 17… det får vi se.

Kommentarer till: "Handels EU-valsspammar?" (7)

  1. Men då! Mitt tåg går ju 16.30 :(

  2. @ivve: Det låter nästan som lite taskig planering, tycker jag. Men det går faktiskt att rösta innan tåget går också tidigare – om du nu inte absolut prompt måste träffa Rick, vill säga. Vart åker du? Tänkte om det kanske fanns någon representant att rösta med där.

  3. @Emil: Ditt klankande på Marita Ulvskog platsar inte här. Access denied.

  4. Jag åker via Sundsvall till Docksta innan jag hoppar över till bil, där finns nog inte så många representanter tror jag. :) Hade ju varit lite skoj å se ”Ricke Rik”. :)

  5. @ivve: Nej, det ser ut att vara ont om representanter i de trakterna. Janne Lindgren kl. 16, Högdalens bibliotek? Kanske lite väl knappt om tid, dock. Du kanske får se Rick på tv under kvällen. Eller jag kanske kan fotografera honom om jag är där? :)

  6. Kan du inte skaffa signerat idol-foto där du skakar hand med honom? =) Det skulle få hänga på min andra skärm på jobbet. :) På den första hänger den yngre av våra prinsessor :D

    • @ivve: Pappersfoto!? Finns det sådana? ;) Du kanske kan få ett digitalt där vi kramas i stället – känns som ett troligare scenario. Jag och Madde… wow.

Kommentera

Etikettmoln

