Man lever så länge man lär

Postenfail

Det är inte ofta posten är rolig, men idag var den skrattframkallande.

Vad som låg på dörrmattan var ett helt vanligt vitt kuvert, i A4-storlek och med Postens logga i ena hörnet. Lite tjockt på något sätt kändes det och det var med klar nyfikenhet jag öppnade det och plockade ut innehållet.

Posten ber om ursäkt

Låt se nu… Jo, jag saknar tusenlappen som skulle ligga i kuvertet. Ge hit!

Men jaha, ja. Det var säkert ingen större fara. Jag menar, hur illa kan det bli?

När jag såg vad det faktiskt var Posten bad om ursäkt för kunde jag verkligen inget annat än skratta – det var ju inte vilken liten skråma som helst:

What once was, som Eric Gadd sjunger... ett brev

Huh? En fjärdedel av kuvertet spårlöst borta. Vem eller vad har gjort det där?

Man kanske kan ana att jag var lite oroad över vad som fanns i kuvertet, det som kanske var ett viktigt papper och där nu en stor del av innehållet saknades. Oron visade sig dock vara obefogad, för så här såg det ut:

Teleabonnemang 08-XXX XX XX avslutas

Teleabonnemang 08-XXX XX XX avslutas

På begäran avslutar vi teleabonnemang 08-XXX XX XX från 2009-04-15. Eftersom abonnemangsavgiften betalas i förskott och bland annat samtalskostnader i efterskott kommer vi att reglera detta på nästa faktura. Eventuellt överskjutande belopp kommer vi att återbetala med automatik.

För mer information ring kundtjänst tel. 90 200 eller besök http://www.telia.se

Med vänlig hälsning

Telia

Känns bra att man får en skriftlig bekräftelse. Funderar lite på att rama in den.

Annars måste jag säga att jag är imponerad av Postens bedrift. En sådan till synes katastrofal förödelse och ändå har innehållet inte lidit någon väsentlig skada. Det verkar faktiskt inte värre än att en Telia-logga saknas.

Kommentarer till: "Postenfail" (2)

  1. FRA in action… De ”signalspanar” numera även på din fysiska post och kan allt om att få människor att inte ana oråd. :)

  2. @TT: Hahaha! Ja, så klart. :D

    Med tanke på att det här är en rätt ny verksamhet så får man ha viss förståelse för att det än så länge inte går medborgarna helt spårlöst förbi, men jag misstänker att de med tiden förfinar sin teknik. Och det är då det blir tufft… när vi glömmer att vi faktiskt är övervakade.

    Hm, jag fick hem en skiva häromdagen. Undrar vad FRA tyckte om norrbottniska Raubtier? För de var väl tvungna att lyssna för att se att där inte dolde sig… ja, vem vet vilka hemligheter.

Kommentera

Etikettmoln

