Man lever så länge man lär

Mindre än ett år efter första gången var jag där igen. På manifestation med Piratpartiet på Medborgarplatsen. Den här gången var det betydligt fler på plats. Solen sken nu också, bitvis, men det var iskallt och några enstaka snöflingor singlade rentav under några minuter genom luften. En dryg handfull personer talade och vi andra lyssnade, skrattade och applåderade.

Mäktiga massor med många människor var där.

Folkmassa på Medborgarplatsen

Ända bort till Snaps var det fullt med folk.

Folkmassa på Medborgarplatsen

Och Unni Drougge, vars böcker jag uppskattar, var där. Med oss. Och talade.

Unni Drougge

Förresten, apropå självporträtt – en hållare av Piratpartiets banér:

The battle has begun

Både igår och idag har det i en strid ström tillkommit nya medlemmar i Piratpartiet. I skrivande stund rapporterar systemet att vi är 23907 stycken och siffran ökar hela tiden. Det är helt fantastiskt.

Man behöver förstås inte bli medlem för att stödja partiet. Det går utmärkt att både bli guldpirat och att rösta på PP även som icke-medlem. Det förstnämnda kan du göra när som helst, det sistnämnda i EU-valet den 7 juni.

Kommentarer till: "Mäktigt på Medborgarplatsen" (7)

  1. Har du gått och blivit rödhårig?

  2. @Carina: Nejdå. Eller inte helt och hållet i alla fall. Jag har ju mina tre färger i håret, som vanligt (haft det i rätt många år nu), även om de börjar blekna. Av någon anledning är det främst det röda som sitter kvar och jag blir förvånad när jag inser hur j-a rött det faktiskt är. Men det är främst under- och baktill, där jag själv inte ser det så ofta. Igår hade jag håret i svans, så det röda exponerades extra mycket. Annars har jag faktiskt även lila hår, på sina ställen. :)

  3. Kan bara hålla med dig att det var en bra demo. Mycket folk trots kort varsel. Jag fick också en del bra bilder länk finns på min blogg!

  4. @bo hogrelius: Kul, jag hittade till och med en handfull bilder som jag var med på. :)

  5. Vi ses ju alldeles för sällan inser jag. Sist var du blond. Enbart vad jag minns.

  6. @Carina: Tja, jag blir blond när det hunnit gå en tid. Och vi har väl mest setts om sommaren, då jag också brukar vara lite extra blond. Dels för att färgen hunnit försvagas och inte bättrats på, dels för att solen gör mig blondare. Hm. Men redan 2002 (när jag första gången träffade din ”exgranne”) var jag delvis röd i håret… fast det var kanske bara slingor iofs. Jag minns banne mig inte. :)

  7. […] ljög alltså inte i lördags då jag (som vanligt utan att presentera mig – jag tror nog helt enkelt inte att jag finns på […]

Kommentera

Etikettmoln

