Man lever så länge man lär

Ett väntat och mycket välkommet besked i mailboxen denna måndag morgon. Nja, kanske inte. Andra har väl anat att det var på gång, men själv har jag blundat.

Organisationen jag jobbar i ska flytta. Innan halvårsskiftet ska hela gänget vara överflyttat till firmans huvudkontor, som ligger naturskönt långt utanför stan. För mig lär det innebära ganska precis dubbelt så lång resväg, i tid räknat. Och så blir det ett eller två kollektiva byten, vilket kan göra att det tar ännu längre tid.

Nej, jag är inte positiv – man är sällan det till förändringar man inte valt själv.

Annars funderar jag på om det inte vore möjligt att hoppa över de där bytena och i stället gå från stationen – på kartan ser det inte ut att vara mer än max 2 km. Och, som GP säger, det kan ju ses som bra tillfällen att promenera. Samla steg.

Hm. Det känns som om en liten helgutflykt och testpromenad är i antågande.

Som synes, lite tid och eftertanke ger förändrat perspektiv. Lunch också.

Kommentarer till: "It’s Monday – let’s move!" (4)

  1. Aj då, då hamnar du på andra sidan stan! Stackare! Men visst går det att gå från pendeln, det har jag gjort ibland. Fast jag vet ju inte exakt vart du ska förstås.

  2. Alltid jobbigt med längre resväg. Fast om jag får spekulera lite så kanske det nya ställets namn påminner om begravningar? I så fall är det (mycket) snabbare med pendeln än t-banan. Inte minst om du åker från Söder dessutom.

    Allt under förutsättning att det är rätt förort vi pratar om förstås…

  3. @Kb: Nja, det är betydligt längre än till kundmötena. Får jag föreslå att du slår upp min arbetsgivare i telefonkatalogen? Det är lite off.

  4. @TT: Du är i rätt trakter, men det blir inte riktigt i förorten, utan en bit utanför. Som från pendel till tunnelbana fast lika långt åt sidan, tror jag. Avsides, som sagt.

    Jag brukar inte åka annat än pendeltåg dit ut och har inte tänkt mig något annat när vi flyttat, men det kan ju vara kul att prova andra vägar också. Någon gång, och för omväxlings skull.

Kommentera

Etikettmoln

