Man lever så länge man lär

Solitude Aeturnus

Jag har snubblat över något (för mig) nytt som i mina öron låter riktigt trevligt. Bandet heter Solitude Aeturnus, är amerikanskt och spelar doom metal. Det verkar vara en genre som tilltalar mig. Undergångsmetall?

Eftersom människan är som hon är och jag likaså, vill jag naturligtvis dela med mig av min upplevelse. Så här långt känns det som om jag kan ta vilken låt som helst, alla verkar sköna. Nedan några exempel från YouTube.

Solitude Aeturnus – 9th Day: Awakening (live):

Solitude Aeturnus – Scent Of Death:

Jag har förstås också en Ouch!-spellista som är den jag främst använder för att lyssna på musiken. Enligt RIAA Radar verkar det vara ”safe” att köpa de flesta av bandets plattor, men enligt min mening är de alldeles för dyra – i alla fall om man handlar från Ginza eller CDON. 150-160 kr är inte ett pris jag är villig att betala för en platta, så någon cd-shopping blir det inte. Amazon.com tar förresten 14-18 USD för plattorna, vilket inte är mycket bättre det.

Kanske, möjligen, eventuellt skulle jag kunna tänka mig att premiärköpa mp3:or – hos Amazon.com ligger priset på 8-9 USD per platta, men där finns dessvärre bara fyra av sju möjliga att tillgå. Så jag vet inte. Jag ska lyssna lite mer innan jag bestämmer mig. De kanske inte är så bra som de låter nu.

Kommentera

Etikettmoln

