Man lever så länge man lär

Gamla internetabonnemang

Jag hittade min mapp med diverse abonnemangsuppgifter relaterade till nätet. Däri finns användarnamn och lösenord till ett par olika internetabonnemang jag nyttjade innan jag blev med riktigt bredband. Ett av dem har jag faktiskt kvar (eller betalar i alla fall för det) och på flera har jag någon sorts hemsida. Inget jag har lust att visa upp, men det vore ju kul att hämta hem alla filer. Städa ur och stänga ned. Så att jag nu sitter vid datorn beror på att jag tänkte kolla om några av inloggningsuppgifterna fortfarande fungerar. Spännande.

Här skulle jag ha kunnat göra en nostalgisk tillbakablick till 90-talet…

Kommentarer till: "Gamla internetabonnemang" (3)

  1. Jag har tänkt i några år att jag borde nog uppdatera den gamla sidan på Passagen. Rensa bort allt förutom den sida som faktiskt fortfarande får besökare, och laga länkarna på den sidan. Tydligen var jag faktiskt inne och petade runt där 2001, så helt övergivet är det väl inte.
    (Kan ses på http://hem.passagen.se/gidjabol/ förresten, inklusive några noveller och dikter.)

    Vill minnas att jag hade en sida på Torget också, men de webhotellet verkar ha gått i graven.

    Sic transit gloria mundi, och allt sånt.

  2. […] men det har alltid skjutits på framtiden. Nu städade jag ju kontot efter att jag hittat mina gamla abonnemangsuppgifter så det var lika bra att slå till när jag ändå var inne på Mina Sidor och […]

  3. @Örjan: Hur många fler år ska du tänka? I övrigt ska det bli intressant att se om Passagen faktiskt överlever någon av oss. Jag menar, vissa webbplatser/-tjänster är ju lite som kärnavfall… ingen vet riktigt hur de ska elimineras, så de hamnar i evig förvaring.

Kommentera

Etikettmoln

