Man lever så länge man lär

Sådana blev dagens naglar i enlighet med principen ”något annorlunda”. Rött är inte precis en färg jag normalt föredrar på mina naglar, men det börjar bli lite svårt att hitta något som inte blir frågan om att upprepa sig. Nästa gång kanske jag ska ta något riktigt konventionellt (och trist) som ljust rosa eller… klassisk fransk manikyr. Så här känns jag igen ute på stan nu i dagarna:

Röd-svarta naglar

Efteråt blev det strosande i butiker på Söder, trots att siktet egentligen var ställt på city. Men man måste ju vara lite flexibel och emellanåt bara styra dit näsan pekar. Det är roligt att köra lite på slump och impuls.

Längsta sammanhängande tiden spenderades (ja, jag ser det som en investering och därför känns det okej att säga ”spendera” även om det inte handlar om att göra av med pengar) i Crumpler-butiken på St Paulsgatan.

Jag har hört talas om Crumpler och sett något enstaka exemplar förut, men att de hade så många och så jädrans snygga väskor hade jag verkligen ingen aning om. Jag ville köpa hur många som helst, men den jag främst fastnade för var felsydd så det blev ingen alls. Inte den här gången, just idag.

En Crumpler-väska är nästan något man skulle kunna sätta på en önskelista, kände jag. Fast det vore förskräckligt vanskligt eftersom jag är så petig vad gäller utseende. Och presentkort är lite tråkiga så jag får nog handla själv.

Jag vill börja bära omkring på min MacBook Pro, bara för att man kan ha ett sådant fint Crumpler-fodral till den… låter inte det som en bra anledning? Sir Gimp, Common Rice, Hard Suits… inte nödvändigtvis i samma färger som på hemsidan. På samma sätt blev jag sugen på att köpa en iPod Nano, bara för att kunna köpa och bära omkring den i Crumplers därtill avsedda fodral.

Jag tror att det framgår att jag blev överförtjust i Crumpler-produkterna?

Kommentarer till: "Svart på rött och Crumpler" (8)

  1. pärlbesatt sa:

    Syndikalistnaglar!! :)

  2. @pärlbesatt: Oj, det hade jag ingen aning om! Jag får hoppas att Syndikalisterna inte är så farliga att förknippas med. :)

    • pärlbesatt sa:

      Ingen aning, men det där var iaf det första jag tänkte på när jag såg bilden. Mindes plötsligt min oljuva ungdomstid (då jag iofs var miljöpartist, men ändå såg såna där flaggor och rockknappar oftare än idag).

  3. Konceptet ”målade naglar” har för mig tagits till en ny dimension sedan du började lägga ut dina respektive. Häftigt!

  4. @TT: Kul att kunna … eh, tillföra något! :)

  5. Jag funderade på att lacka mina naglar starkt rosa nu till våren som vanligt, men efter att ha sett dina känns det lite … tamt…

  6. @Kb: Varför inte prova lite… vårgrönt, kanske? :) Jag ska nog banne mig välja något ljust (genomskinligt eller vitt) med vårblommor nästa gång!

  7. […] “fodralväska” till min Mac. En med handtag och axelrem. Precis den jag gillade redan första gången jag var inne i butiken och förälskade mig i sortimentet, men konstigt nog inte nämnde i […]

Kommentera

Etikettmoln

