Man lever så länge man lär

Bangalore: dag 4

Auto rickshaw till MG (Mahatma Ghandi) Rd/Brigade Rd, promenad till Commercial Street. Varmt, varmt. Mannen i klädaffären med de fina märkena till låga priser (aswan, the lifestyle shop) sade att det var +35 grader, vilket vi inte hade någon anledning att betvivla. Vatten var räddningen. Vandring tillbaka mot korsningen, tog en auto rickshaw till Leela Palace – himla skön oas att landa i och suga i sig en isad kaffevariant! Idag blev det Swiss Mocha Frappe – cold coffee blended with dark Swiss chocolate & ice cream. Sedan promenad hem, och för min del ett dopp i poolen. Sedan låg jag på en solstol, läste testdriven utveckling och frös som en hund eftersom solen gått i moln och det fläktade. Sov en halvtimme där i stolen. Till rummet och tog ett varmt bad. Åt asiatisk middag på hotellets dylika restaurang. Satt i lobbyn och åsåg vackra kläder passera förbi – det firades nämligen bröllop i hotellets lokaler. Med typ 500 gäster. Man hade byggt upp allt så fint ute i trädgården, med små runda bord och blommor och band och så började det störtregna och blixtra – innan gästerna kom, alltså. Det dramat åsåg vi från våra rum, som vetter åt just det hållet. Allt fick flyttas in. Efter den goda middagen drack vi varsin daiquiri utomhus, på det sedvanliga stället. Med tre myggspiraler glödandes på golvet runtom oss. Och här är vi nu. Jag tänker gå och lägga mig. Är fruktansvärt trött och hann aldrig riktigt med att sova under dagen.

Swimming pool

Örn vid poolen Bilden togs tidigare på dagen, mellan frukost och avfärd.

Det landade förresten en örn på räcket vid hörnet medan jag låg på solstolen närmast. Coolt, men tyvärr lite för långt bort för att jag skulle få några bra bilder. Ett par dåliga har jag dock. Här är ett urklipp från den av dem där örnen har huvudet åt rätt håll.

Jag får helt enkelt säga som Saxon: The eagle has landed.

Kommentarer till: "Bangalore: dag 4" (15)

  1. Se där var ju en uppdatering ändå :-) Hänger du lite på taket så gives fler chanser till fågelskådning och -foto.
    Sov gott!

  2. @JK: Ja, jag kunde inte bara lämna en lucka i raden – har man börjat numrera så är det kört sedan. ;)

    Menar du örnar specifikt eller bara fåglar i allmänhet? Vet iofs inte hur jag skulle hinna med att hänga på taket egentligen – det blir ju långa dagar på kontoret och sedan måste man äta… för att inte tala om blogga (fast det gör jag ändå efter mörkrets inbrott). Det vore en annan sak om jag var morgonpigg och/eller hurtig och gick upp för att träna (som PLG gör/gjort). :)

    • Örnar också. Men det är sant att det kan vara svårt att få tid medan det är dagsljus… Du kanske kan gå upp och heja på PLG när hon tränar? :-)

  3. Rickshaw… bröllop med regnpanik… en örn… Du lever ju mitt i en film! En riktig Bollywood-film med bröllopet som det stora crescendot, och med örnen som en symbol för… ja vad?
    *går hem till mig och skriver synopsis*

    • @snowflake: Jag ser fram emot att få läsa resultatet. Kommer på en blogg nära mig, antar jag? :) Örnen var förresten rätt liten.

      • Vill du vara bruden, brudgummens bästa vän, en turist, en hotellstäderska, ett orakel som siar om framtiden, eller kanske en it-geek från ett västland som bara förirrar sig dit? Eller nu vet jag, du kan ha en crush på brudens far! Eller så är du utsänd för att stjäla företagshemligheter och använder bröllopsståhejet för att överlämna en mystisk portfölj, men har förstås inte räknat med regnet…

        Jag behöver nog jobba på det här lite. :-)

        • @snowflake: Nu när jag konfigurerat om kan jag ju svara här… gränsen är nu satt till max, d.v.s 10 nivåer.

          Jag vill vara auto rickshaw-förare som skörtar upp turister och andra utsocknes besökare! :)

  4. Det påminner en hel del om filmen Monsunbröllop, tycker jag, fast jag minns inte om det regnade i den.

  5. Nu ville jag hjälpa snowflake med möjliga roller till Mia* eller någon annan, men det går tydligen inte att svara direkt på den kommentaren. Jag fortsätter här istället: … cricketspelare, bröllopsfotograf (med automatvapen i kameraväskan), keyboardspelare i coverbandet som spelar på bröllopet, skum bartender i hotellbaren, vikarierande dörrvakt, diplomat, Indiens svar på Anna Skipper, brudens hårstylist, konstsimmerska…

    @snowflake: Om din fantasi inte skulle räcka till för att få ihop manuset hjälper jag gärna till!

    • @Kb: Precis. Det är konfigurerat en begränsning på 3 nivåer i tråden. Vilket jag hade tänkt att ändra, så tack för påminnelsen! :)

      • Det blev en påminnelse till mig också, så nu har jag ändrat på min egen blogg också!

        • @Kb: Jag funderar nästan på att ta bort funktionen – det känns mest förvirrande. Jag kikar efter kommentarer längst ned och om de då ligger någonstans högre upp så missar jag dem mycket lätt. Vanesak, säkert, men just nu känns det mest bara jobbigt med ”trådning”.

Kommentera

Etikettmoln

